Hej!
Ska bygga trädäck där det nu är plattor och gräs. Har ett gammalt uterum som jag håller på att riva, se bild. Tänkte istället bygga en pergola på trädäcket. Men nu funderar jag på om jag kan spara taket på uterummet och använda det som stomme för pergolan. Är det smidigt att bygga trädäcket runt om reglarna? Blir det snyggt? Reglarna är gjutna i marken. Känns som det blir stabilare än att sätta reglar direkt på trädäcket, som jag tänkte först? Tips och råd önskas!
 
  • Rivningsarbeten av ett uterum med synliga träreglar, takkonstruktion och diverse byggmaterial spridda på marksten och gräs.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lägg ny marksten, tex skiffer. Mindre underhåll och mer hållbart.
 
  • Gilla
gaia
  • Laddar…
ElsaOlof ElsaOlof skrev:
Hej!
Ska bygga trädäck där det nu är plattor och gräs. Har ett gammalt uterum som jag håller på att riva, se bild. Tänkte istället bygga en pergola på trädäcket. Men nu funderar jag på om jag kan spara taket på uterummet och använda det som stomme för pergolan. Är det smidigt att bygga trädäcket runt om reglarna? Blir det snyggt? Reglarna är gjutna i marken. Känns som det blir stabilare än att sätta reglar direkt på trädäcket, som jag tänkte först? Tips och råd önskas!
Ja, helt rätt.

Använd det befintliga taket som stomme så slipper du en massa arbete.

Om stolparna är tillräckliga för det nya taket, dvs om du inte tänkt dig ett större tak, är det bara att såga ur trallbrädorna för stolparna.
 
  • Gilla
ElsaOlof
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.