Sparkz skrev:
Hörde en gång om en som bytte packning på oljepluggen på bilen utan att tappa oljan. Han satte dammsugarslangen mot påfyllningen och fick tillräckligt undertryck i motorn för att lossa pluggen utan att oljan rann ur. Kan man bara få tätt nog i alla anslutningar på tanken borde det fungera. En hyfsad dammsugare klarar 2 meter vattenpelare utan problem.
Jag skulle nog prova det som alternativ till att tömma tanken. Det går ju alltid att prova att koppla dammsugaren, lossa röret och se vad som händer om man öppnar kranen.
Hmm...
Nu är ju flampunkten, dvs den temperatur där antändningsbara gaser avges, nominellt runt 60-70 grader på eldningsolja.
Men jag skulle inte koppla dammsugaren till tanken ändå, risken är att det blir ett skapligt fyrverkeri!!
 
H
shootking skrev:
Hur får jag tag i en jour-rörmokare? Bor i Enköping... Eller en rörmokare som kan komma första arbetsdagen som går. Har inte så stort kontaktnät när det gäller rörmokare...
/Jens
Hur går det? Vilsberga Reparationstjänst brukar kunna ordna det mesta.
Vilsberga Reparationstjänst Tel. 0171 - 46 50 55
Biskopskulla Villsberga
74963 ÖRSUNDSBRO
 
Mikael_L
Fotografen skrev:
Hmm...
Nu är ju flampunkten, dvs den temperatur där antändningsbara gaser avges, nominellt runt 60-70 grader på eldningsolja.
Men jag skulle inte koppla dammsugaren till tanken ändå, risken är att det blir ett skapligt fyrverkeri!!
En mycket riktig kommentar, ett livsfarligt tilltag !!!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.