Hej!

Jag har fått ett ungefärligt pris på flytspackling av ett litet badrum på 2,8 kvadratmeter.

De vill ha 8000:- för detta.
Jag tycker det låter mycket?

Tacksam för svar :)
 
BirgitS
Jag tror inte att det är mycket eftersom de antagligen behöver komma och jobba vid 2-3 olika tillfällen, det blir mycket restid.
 
Det är jättemycket, rent krasst. Men frågan är om allt är 100% färdigt för att börja. Det ska antagligen primas. Tar visserligen inte många minuter. Kanske måste det läggas ut plast, och annat för att skydda inredning i andra delar av huset. Golvbrunnen, golvvärme etc kanske också måste fixas till innan. Det finns som sagt många småsaker som man inte tänker på, som får timmarna att gå.
Men om det bara gäller att åka dit. Ta fram hinkar, spackelsäckar, och blandare. Samt blanda, hälla ut, jämna till, göra rent, packa ihop, och åka hem. Så ska det inte ta mer än 4 timmar. Säg 2-3kkr efter ROT.
 
Nej inget orimligt i det priset. Säg 6h arbete inkluderat hämtning av material, primning ,samt sickling av lokalfallet vid brunn. 6h*550= 3300+25% moms då är vi på ca 4100kr.
Sen material ca 160kg spackel. Primer , rotnät och nivåpinnar. Latex till tätning och ev nån avstängningslist.
Och sen kostnad för bil.

Högst troligtvis kommer det att debiteras för 8h vilket mer eller mindre är praxis vid sådan jobb.
Då man inte hinner/kan utföra ett till jobb under den arbetsdagen
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Tycker tidsåtgången kan vara något hög.
Mitt badrum på ca 17kvm tog ca 15 timmar att flytspackla.
3 timmar med förarbeten, primer, tätning i skarvar m.m.
Flytspacklingen tog ca 4 timmar på 3 man, en mätte upp, en blandade och en hällde ut flytspacklet.
Jag hade aldrig gjort detta innan och löste det på lite mer än en timme per kvm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.