Hej,

Har gjort om lite på uppfarten nu och hade behövt flytta soptunnorna för att frigöra yta.

Till vänster är det nu grusat sisådär 10m upp för extra parkering men kan inte komma in rakt då soptunnorna är i vägen så måste vi köra in snett. Hade därför velat flytta över soptunnorna till höger sidan och göra det lite finare/roligare än vad det är nu.

Uppfart med markerade områden för omplacering av soptunnor och ny parkeringsyta med grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har tänkt rama in det med ett staket av typ Wernamo Design Drömminge. Se nedan
Trädäck med modernt staket av träribbor och svarta stolpar, plantering vid sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder





Bör jag grusa under?
Sätta marksten?
Bästa sätt att sätta staketstolparna?


Tack :)
 
Kikar man bildena på wernamos egen sida så ser du exempel på några som satt kantsten eller marksten och sen borrat och skruvat fast wernamos fötter:

https://wernamodesign.se/produkt/so...3lUl94TScQJvgggi13LUj0M7D0_rM09xoCw7QQAvD_BwE

Tänkte själv göra nåt liknande hemma, men inte använda wernamo-prylar utan bara köpa läkt och stolpar i tryckat och snickra eget.
Sätter troligtvis ett markspjut eller markskruv från Jula i varje hörn.
Grus eller marksten under tunnorna är väl mest en smaksak. Jag tänkte i alla fall inledningsvis nöja mig med grus. Det finns flera andra delar av trädgården som är i behov av marksten och andra förbättringsåtgärder, så jag tänkte inte satsa på att ge soptunnorna den mest överarbetade ytan ;)
 
  • Gilla
IlTotoRiina
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Kikar man bildena på wernamos egen sida så ser du exempel på några som satt kantsten eller marksten och sen borrat och skruvat fast wernamos fötter:

[länk]

Tänkte själv göra nåt liknande hemma, men inte använda wernamo-prylar utan bara köpa läkt och stolpar i tryckat och snickra eget.
Sätter troligtvis ett markspjut eller markskruv från Jula i varje hörn.
Grus eller marksten under tunnorna är väl mest en smaksak. Jag tänkte i alla fall inledningsvis nöja mig med grus. Det finns flera andra delar av trädgården som är i behov av marksten och andra förbättringsåtgärder, så jag tänkte inte satsa på att ge soptunnorna den mest överarbetade ytan ;)
Tack för länken! Där har jag lite att gå på!

Ja, det blir ju ett lite mer kostsamt projekt än om man bara kör på plank hela vägen.
Billigare o enklare att bara skruva ihop något men inte lika fint ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.