Är det någon som har priser mellan tummen och pekfingret på Götenehus?
Helst på Vestholm, men andra morderna hus går också bra. ::)
 
Saltö 2, 2155000 och 150 000 för garge. Detta pris fick vi för endryg månad sedan och det gäller Östergötland.
 
Moholm 2,2M, Tingsholm 1,9M i Stockholm med trafasader. Tillkommer for Gotenehus gor malning ute och inne, kakel och klinker vilket val torde vara minst 150.000. Dock god standard pa det som ingar, sa det kanns som att tillvalskostnaderna inte behover skena ivag sa valdsamt.
 
I vårt pris ingick målning inne och även kakel och klinker. Dock inte särskilt mycket att välja på.
 
I stockholmsområdet kostar April-06
Vestholm 2 214 500:- sedan tillkommer kakel/klinkers 72975:-, Målning 70350:- och S:a ytskikt 143 325:-
Säg till om det är fler hus du undrar över....
 
elias7 skrev:
I vårt pris ingick målning inne och även kakel och klinker. Dock inte särskilt mycket att välja på.
Det lät billigt. Jag har ett pris i sthlm på 2 148 800:- på saltö sen tillkommer kakel/klinkers 72975:-, målning 77 700:- och S:a ytksikt 150 675:- ...

Rätt stor skillnad. Dessa priser är aktuella !
Säker på att får kakel/klinkers + arbete + målning inkluderat ?
 
Tackar för dom priserna.
Är det högt till tak typ 2,70?
Vad kostar det med bara puts?
Tjing :surprised:
 
Det ar ju tyvarr for oss i Stockholmstrakten sa att entreprenadarbetena kostar skjortan jamfort med i ovriga landet :'( (vi far gladja oss at att det ocksa ar ett annat andrahandsvarde an om man bygger i Jokkmokk...) Sa skillnaderna pa Salto ar nog rimliga aven om ytskikten ingar...
Vestholm synes mig inte ha nagra direkt kostnadsdrivande former eller losningar, sa man kan kanske gissa pa 2,0M till 2,1M exkl ytskikt i Stockholmsregionen. Puts? Tja, 200-250 tkr extra? Sjalv tycker jag nog att det finns annat att lagga de pengarna pa, men har man rad sa..?
Lat oss garna veta svaret nar du ringt en saljare och fatt dig en kalkyl, som de i alla fall till mig var mycket snabba och tjanstvilliga pa att ta fram!
 
Jo forresten - fragan om takhojd. Vestholm har nog 2.40 i bottenvaningen med ett nedsankt vardagsrum som ger 2.70 dar att doma av katalogen. Har ingen aning om overvaningen - visst vore det snitsigast om innertaket foljde yttertakets lutning?
 
_Valle_ skrev:
Det lät billigt. Jag har ett pris i sthlm på 2 148 800:- på saltö sen tillkommer kakel/klinkers 72975:-, målning 77 700:- och S:a ytksikt 150 675:- ...

Rätt stor skillnad. Dessa priser är aktuella !
Säker på att får kakel/klinkers + arbete + målning inkluderat ?
Ja det är jag säker på, men det fanns inte mycket att välja bland så kostnaden för oss skulle blivit större. Håller med om att skillnaden är stor! Nu ska vi inte bygga med Götenehus i alla fall. Vi fick detta pris vid påsk.
 
Mustang06 skrev:
Det ar ju tyvarr for oss i Stockholmstrakten sa att entreprenadarbetena kostar skjortan jamfort med i ovriga landet :'( (vi far gladja oss at att det ocksa ar ett annat andrahandsvarde an om man bygger i Jokkmokk...) Sa skillnaderna pa Salto ar nog rimliga aven om ytskikten ingar...
Vestholm synes mig inte ha nagra direkt kostnadsdrivande former eller losningar, sa man kan kanske gissa pa 2,0M till 2,1M exkl ytskikt i Stockholmsregionen. Puts? Tja, 200-250 tkr extra? Sjalv tycker jag nog att det finns annat att lagga de pengarna pa, men har man rad sa..?
Lat oss garna veta svaret nar du ringt en saljare och fatt dig en kalkyl, som de i alla fall till mig var mycket snabba och tjanstvilliga pa att ta fram!
Vår säljare var trevlig ett tag men när vi antydde att vi tyckte att det var något för dyrt för oss och frågade vilket jobb vi kunde göra själva och om det fanns något annat vi kunde göra för att minska priset sa han att han skulle kolla på det och att det nog skulle kunna finnas pengar att tjäna, men sedan har han inte hört av sig.
 
Det kan inte annat an fascinera hur slappa hussaljare verkar vara - om man inte verkar sta med pennan i handen for att skriva kontrakt sa ar det forvanande fa som orkar hora av sig igen. Det forvantas att man som kopare ska orka tjata for att fa svar - om man inte gor det sa ar man nog ingen riktig spekulant. Att atminstone vi snabbt valde bort slappa leverantorer som inte orkar svara kanske overraskar saljarna (eller ocksa saljer de sa mycket hus att de inte vill ha fler kunder?)
 
Nog för att det säljs mycket hus just nu, men det finns ju rätt många husleverantörer att välja mellan. Och jag håller med flera är verkligen slappa och ointresserade och missar på det säkert affärer.
 
Ja, den GH-säljare i Stockholmstrakten som vi hade kontakt med blev också konstig när vi började prata om att välja bort saker för att kanske få ner priset, men även för att det kunde vara kul att göra något själv på sitt hus. Då menade han att "om det står och faller med sådana små summor ska man nog inte bygga hus..."
::)
Man får leta tills man hittar en säljare som man vill göra affär med. Vi prövade tre säljare hos Myresjöhus innan vi hittade den vi skrivit kontrakt med.
 
Hej! Någon som har pris på nya subline?
 
  • Gilla
JackSnackAttackPack
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.