Är det någon som har testat fönster eller dörrar ifrån RM Snickerier i Vimmerby? Kikade in på deras hemsida och hittade riktigt fina fönster! :)
 
Jag är själv mycket nöjd med RM. Hela vårt nybyggda hus är utrustat med fönster och dörrar från dem. Sök på fler inlägg om RM och läs. Jag har garanterat skrivit i samtliga. :D

DSC01639.jpg
 
Vi har använt RM snickerier och köpt deras fönster 23 st, jättefina. Vi är mycket nöjda med deras fönster och har precis beställt en ytterdörr.

//Generellt
 
Vi köpte parfönsterdörr samt 8fönster och är jättenöjda!
Köpte med integrerat fönsterlås som är inbyggda i bågen detta kan jag varmt rekomendera.
http://www.rmsnickerier.se/upload/files/pdf/produkter/LÅS-914.pdf

Vi valde dessutom att inte måla själva och det ångrar vi inte en sekund.

Om det är något som är neggativt så är det leveranstiden men vad gör man.
 
magnusss skrev:
...
Vi valde dessutom att inte måla själva och det ångrar vi inte en sekund.

Om det är något som är neggativt så är det leveranstiden men vad gör man.
Hehe! Jag tänkte först beställa grundmålat, men sambon övertalade mig om färdigmålat. Det ångrar jag inte.

Leveranstiden verkar vara 12 veckor i alla lägen. Förutom över semestern då det är 16 veckor.
 
Mina erfarenheter av RM är både bra och mycket dåliga. Köpte först en utåtgående balkongdörr som har varit perfekt. Nästa inköp blev en inåtgående balkongdörr. Efter första rejäla regnet visade det sig att det läckte rakt in genom spröjsen i ytter rutan ,eftersom spröjsen och kittningen var dåligt utförd, så att vattnet ran ner på insidan av glaset ner i en fåra i sockeln som är dränerad på mitten. Tyvärr var denna fåra inte tätad på sidorna, mot karmen, där det var en spalt på ca 1mm där vattnet kunde rinna in rakt in i innerväggen. Inte kul.. Efter diskution med RM sa de att installtionen var felaktig och att de skulle skicka en inspektör. Inspektören anlände och konstaterade att installationen var OK. Han lagade spröjsen och spalten i sokeln med silicon. Inte kul på en ny dyr dörr. Nu ett tag senare har jag upptänkt att det börjat läcka igen. Pluggar i karmen har börjat resa sig så att färgen spricker. När jag påpekar detta för RM hänsvisar de bara till att virket är enligt standard. Detta på en dörr som är under ett år gammal. RM har heller inte varit tillmötesgående vid kontakt med dem utan endast hävdat att deras konstruktion är "perfekt". Tråkigt.. De vägrar också ta emot en reklamation.

Sammanfattning: Gör inte samma misstag som jag. Köp från någon annan istället.
 
kan bara rekomedera RM.. allt jag sett från dem har hållt högklass.. (har köpt av dem även till mitt egethus och är mycket nöjd)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.