Ev. kanske TS borde åka dit, gärna med ett vittne. Och själv undersöka det påstådda felet. Kolla om det verkligen kommer vatten i taket efter en spolning. Fotografera och filma.

Men var i så fall oerhört försiktig med allt du säger.
 
Mitt försäkringsbolag är nu inkopplat.
Dom såg inget speciellt när dom va där,men ska filma med kamera.
Så bara vänta o se.
 
  • Gilla
Qwerty987654 och 10 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Så det är TS ansvar.
Huset är sålt. Alla problem med huset är köparens ansvar att undersöka. Anser köparen att det är ett "dolt fel" så får köparen kontakta TS försäkringsbolag. TS har inget ansvar längre.
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
TEkman TEkman skrev:
Huset är sålt. Alla problem med huset är köparens ansvar att undersöka. Anser köparen att det är ett "dolt fel" så får köparen kontakta TS försäkringsbolag. TS har inget ansvar längre.
Har jordabalken slutat gälla?
 
  • Gilla
  • Wow
guggen och 2 till
  • Laddar…
Amazonic Amazonic skrev:
Dom såg inget speciellt när dom va där,
Vad betyder det? Såg dom inte att det kom vatten, eller kunde de inte se vad som läckte?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Jag gissar att något skett under städningen, kanske vid t ex rensning av vattenlås. Rören som går från handfatet har förmodligen glidit isär lite. Det hände oss och en firma fick ta upp ett litet hål i taket på våningen under, fixa röret och sedan laga, spackla och måla. Det gick på runt 16tkr.
 
R Riverground skrev:
Jag gissar att något skett under städningen, kanske vid t ex rensning av vattenlås. Rören som går från handfatet har förmodligen glidit isär lite. Det hände oss och en firma fick ta upp ett litet hål i taket på våningen under, fixa röret och sedan laga, spackla och måla. Det gick på runt 16tkr.
Rören är ingjutna
 
Om det har observerats vatten droppande efter en spolning på toa, så är det något som inte stämmer. Antingen är rören inte ingjutna i hela sin längd, eller så stämmer det inte att det droppar.

OM det är någon form av skada på rör eller rörskarv som är ingjutet i betong. Så kan det inte komma ut så mycket vatten under de kanske 5-10 sekunder som det strömmar vatten genom röret vid toalettspolning. Betongen tätar delvis.
 
  • Gilla
Violina och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.