Hej!

Jag ska försöka förklara vad jag behöver hjälp med så bra som möjligt, jag vet inte vad alla delar heter så detta inlägg kanske blir en aning förvirrande :)

Jag har en skåpdörr som inte fäster i "inskruvshålen". Köpte den blåa "grejen" som visas på bild, men efter en månad så släppte gångjärnen från fästningen, och nu vet jag inte vad jag ska göra.

Har någon något tips? Blir galen av att inte komma på någon lösning till mitt i-landsproblem. Hjälp!
 
  • Hand som håller en vit skåpdörr med lösa metallgångjärn och en blå mekanism mot en bostadsbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller en vit skåpdörr med ett löst gångjärn som inte är korrekt fästat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Blå platta med lösa skåpshandtagsfästen och slitna inskruvshål på vit bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R roserz skrev:
Hej!

Jag ska försöka förklara vad jag behöver hjälp med så bra som möjligt, jag vet inte vad alla delar heter så detta inlägg kanske blir en aning förvirrande :)

Jag har en skåpdörr som inte fäster i "inskruvshålen". Köpte den blåa "grejen" som visas på bild, men efter en månad så släppte gångjärnen från fästningen, och nu vet jag inte vad jag ska göra.

Har någon något tips? Blir galen av att inte komma på någon lösning till mitt i-landsproblem. Hjälp!
Hur trasiga är hålen under plattan? Tändstickor och lim i hålen och nya lite grövre träskruvar kan funka.
Vad finns bakom stommen? Är det en vägg eller ytterligare en skåpsstomme?
 
T Tompafix skrev:
Hur trasiga är hålen under plattan? Tändstickor och lim i hålen och nya lite grövre träskruvar kan funka.
Vad finns bakom stommen? Är det en vägg eller ytterligare en skåpsstomme?
Aha! Ska man alltså spruta lim och tändstickor, eller bara en av dem?

Jag skulle nog säga att hålen är ok under plattan. Det finns en skåps stomme men den är inte lika djup.
 
  • Delvis synlig kökshörna visar en vit skåpsstomme, bänkskåp och förvaring av matvaror.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närvarande bild visar ett vitmålat håltaget skåpsstomme med tre synliga hål, varav ett virrigt utborrat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inskjutet perspektiv av ett köksskåp med synliga hål och limrester, intill köksbänk med hushållsapparater och havregrynspaket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
rotbeslag är bättre Rotbeslag monterat på ett vitt skåpsdörr och brunt skåps stomme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.