Hej,

Jag har fått en offert för att lägga sten på uppfarten samt grus på vissa delar av trädgård. Sen ska två kallmurar lagas för de håller på att ramla isär. Marken nu är vanlig jord med lite gräs hit och dit och en massa lera.

Vad tycker ni om priset på offerten nedan? Mannen som var här kändes väldigt proffsig och de har bra omdöme, så jag har en bra känsla, men tycker det är ganska dyrt.

Vad tycker ni? Är det normala priser?
 
  • Bild av en offert för mark- och stenarbeten inklusive priser för grusläggning, reparation av kallmurar och andra anläggningsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen?
 
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Med det ser ut som ett uppskattat pris? Så det kan diffa -/+ 15%. Fråga den om timpris? Säg att du funderar på löpande räkning? Jag skulle reagera om de tog mer än 600kr/ Tim pers
 
Alt 2. Dra in fler offerter och jämför
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
R
Fler offerter det är det enda riktiga jämförelsen om priset är rätt eller fel😊
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
Det vore vart det för er att ta ett par timmar konsult tid med en landskap arkitekt - flera av dom individuella posterna ser någorlunda rimliga ut (vissa andra ser höga ut) men summan är mer saftig än vad jag hade accepterat. I många fall kan det vara små "val" som görs som man inte inser driver upp kostnaden rejält och där behövs någon som kan sin sak som vägleder och tyvärr är den som kommer utföra arbetet inte alltid det bästa valet
 
Offerten ser betydligt mer omfattande ut än din indikerade omfattning i texten.

Det känns som att arbetet är väldigt uppdelat i zoner. Kan de tex inte schakta alla ytor i en vända och slippa schakta varje del för sig? Nu ser det ut som att de gör 10 delprojekt istället för ett stort projekt.

Fråga hur länge de avser hålla på och med hur många arbetare så får du kanske ett hum om arbetstiden är rimligt prissattS
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.