Jag söker en 3-delad (eller fler delar) skjutdörr som ska monteras i en nisch.
De jag hittar har alla fasta delar i ändorna och mittdelen skjutbar. Jag vill ha en typ där alla paneler ska kunna skjutas.
 
  • 3-delad skjutdörr med fasta ytterpaneler och en skjutbar mittsektion monterad i en nisch.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Får man fråga varför du är inne på skjutdörrar ??

Vet ju inte hur stor nischen är tänkt och vara men INR vikbara Linc Angel Flex kunde ju vara smart att montera rakt för varandra annars för då kan du ju öppna upp maximalt.

Problemet med skjutdörrar är nämligen att de flesta kräver en skena att löpa på mot golvet och då måste du ha brunn även utanför duschen och får dessutom ett "insteg" i duschen.
Dessutom betydligt jobbigare att hålla rena. ;)
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Sök på måttanpassad dörr. Det finns flera företag som tillverkar special lösningar. Tex INR. De blir nog altid dyrare än ”off the shelf”.
 
  • Gilla
nattugglan11
  • Laddar…
T
Kolla även Svedbergs Skoga Rak Dubbel.
 
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Får man fråga varför du är inne på skjutdörrar ??

Vet ju inte hur stor nischen är tänkt och vara men INR vikbara Linc Angel Flex kunde ju vara smart att montera rakt för varandra annars för då kan du ju öppna upp maximalt.

Problemet med skjutdörrar är nämligen att de flesta kräver en skena att löpa på mot golvet och då måste du ha brunn även utanför duschen och får dessutom ett "insteg" i duschen.
Dessutom betydligt jobbigare att hålla rena. ;)
Nä fråga inte eftersom vi ska hålla oss till min fråga ;) Men tack för input! (Jag har länge funderat på bästa lösning och jag känner till de olika modellerna/lösningarna. Jag är medveten om skenorna.)
 
T tank77 skrev:
Kolla även Svedbergs Skoga Rak Dubbel.
Det är ju inte skjutdörrar.
 
Globetrot Byggis1976 skrev:
Sök på måttanpassad dörr. Det finns flera företag som tillverkar special lösningar. Tex INR. De blir nog altid dyrare än ”off the shelf”.
Hade gärna hittat "från hyllan" :D
 
nattugglan11 nattugglan11 skrev:
Hade gärna hittat "från hyllan" :D
Det verkar svårt. Jag håller på att hitta liknande lösningar, men har inte sett det du efterfrågar. Men åk förbi lite byggfirmor o fråga?
 
BirgitS
nattugglan11 nattugglan11 skrev:
Hade gärna hittat "från hyllan" :D
Det tror jag inte går eftersom det är alldeles för lite efterfrågan på en produkt med sådana nackdelar. Det är så få som verkligen behöver kunna öppna valfri halva eller mitten när öppningen är typ 1,5 m bred.
 
  • Gilla
Globetrot
  • Laddar…
C
Jag har en skjutdörr med tre skjutbara sektioner. Rätt säker på att det är en Dusar.
Den har dock varit med ett tag, men det har iallafall funnits.
Mycket praktiskt tycker jag, min nisch är dock bara 1,0 m bred.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.