Jag har fått nya ideér tack vare er som svarade på min förra ritning och har gjort den del ändringar. Tyck gärna till igen!:)
 
Skippa nivåskillnaderna på golvet svårt att klara tillgänglighetskrav för rörelsehindrade.
För att förenkla konstruktionen så bör du ha en bärande vägg från husets innerhörnsvinkel mot någon av långsidorna för att få ett upplag för takstolar, som det är nu så ligger innerväggarna ( WC i båda fallen) förskjutna från ytterväggens linje.

I övrigt så ser själva planlösningen bra ut, möjligen lite väl långt utsträckt hall (långt till gardedoberna från entrédörren).

/Patrik
 
Större allrum och mindre hall kanske?
 
  • Ritning.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Håller nog med "pasta" nivåskillnader blir svårt att få igenom i bygglovet.. enklare konstruktion om lilla wc:n ändras så att väggen livar med yttervägg(blir då bärande), stora wc:n beror ju på lite vilket håll ni har tänkt att lägga takstolarna åt.. fundera lite på om man inte skulle sätta dörren till wc:n från hallen eller i "45-gradersväggen", kommer ju ut mitt i köket annars. Annars tycker jag det ser bra ut. lite frågetecken på hur svårt det blir att möblera allrummet. Mvh Patric
 
Man får väl inte ha dörren till WC mot köket? Brukar oftas lösas med en liten hall eller liknande men här måste det nog bli att, som klitsie säger, ha den mot hallen eller i vinkeln. I hallen skulle den ta plats som vore bra för avhängning. Ska dörren vara i vinkeln går det inte ha nivåskillnaden kvar. Vilket i och för sig skulle vara bra! Att få bort den alltså :).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.