Hej
Jag har låtit installera nya fönster.
I det avtalet ingår det nya fönsterbleck.
När fönstren vara klara så var fönsterblecken allt annat än professionellt monterade,
Nu har en plåtslagare gjort om och då ser det ut som på bilderna.

Nu skulle jag vilja ha några professionella synpunkter på om det är vad jag kan förvänta mig?

Jag tycker så klart inte att det är särskilt snyggt eller bra eftersom jag skriver här :)

Tack på förhand!
 
  • Nyinstallerat fönsterbleck med synliga tecken på dåligt hantverk vid husvägg och fönsterpost.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på dåligt monterade vita fönsterbleck med synliga skarvar och ojämna kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt fönster med fönsterbleck monterat ovanför en tegelvägg, kritik om kvaliteten efterfrågas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymonterat vitmålat fönsterbleck med ojämn och klumpig silikonfogning vid tegelvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på nyligen installerat fönsterbleck vid tegelhus, ifrågasatt kvalitet på montage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på nyinstallerade fönster med vit fönsterbleck intill en tegelvägg, med fokus på montering och utförande.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat fönsterbleck under vit fönsterkarm med synliga ojämnheter och rester av byggmaterial.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerat vitt fönsterbleck vid tegelvägg med synliga skruvar och ojämna fogar, ifrågasatt monteringskvalitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad för svart skit på första fotot. Sen är det svängda partier som ska plåtas och då blir det en skarv med uppvik. Skarv på längden med överfall och invik är rätt för att få tätt. Ser ut att plåtis dragit ut blecken bra. detta för att inte tegelväggen ska bli sur och frysa sönder på vintern. I mitt tycke inget fel, mer än att det kan stöta någon estetiskt.
 
  • Gilla
Toppy
  • Laddar…
Jag är långt ifrån proffs, men gör betydligt bättre jobb än det där…
Det är ingen plåtslagare som gjort det där jobbet skulle jag vilja hävda

Viken är inte korrekta och det ser ut som tätmedel nyttjats istället för att vika plåten korrekt

Dåligt utfört plåtarbete med felaktiga vikningar och överdrivet användande av tätmedel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Toppy och 1 till
  • Laddar…
S
Absolut inte någon plåtslagare som gjort det där. Ser förjävligt ut!

Felklippt, felvikt och jag skulle definitivt inte betala något för det. 🙅🏼
 
  • Gilla
Toppy
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Vad för svart skit på första fotot. Sen är det svängda partier som ska plåtas och då blir det en skarv med uppvik. Skarv på längden med överfall och invik är rätt för att få tätt. Ser ut att plåtis dragit ut blecken bra. detta för att inte tegelväggen ska bli sur och frysa sönder på vintern. I mitt tycke inget fel, mer än att det kan stöta någon estetiskt.
Är det på den sjunde bilden du menar?
Det är det som är kvar av den gamla panelen.
 
T Toppy skrev:
Är det på den sjunde bilden du menar?
Det är det som är kvar av den gamla panelen.
Nej det var vad jag ser på första bilden, sen det överhäng är inte fel, övrigt arbete håller jag mig utanför. är inte plåtis.
 
J jonaserik skrev:
Nej det var vad jag ser på första bilden, sen det överhäng är inte fel, övrigt arbete håller jag mig utanför. är inte plåtis.
Ja, det är något kladd som plåtslagaren har satt dit.
Oklart syfte dock...

Jag ser nog hellre att det är för mycket överhäng än för lite. Det ser inte dumt ut i verkligheten. Det kan vara svårt att se helheten på bilder.
 
Ett jädra klappträ till ”plåtslagare?” Helt bedrövligt att se. Kolla först på vilka anvisningar det är för montering av fönsterblecken. Jag är tveksam till att det är rätt monterat i ”bästa” fall är det tätat mellan bleck och fönster, och i sämsta fall är det inte godkänt och garantierna från tillverkaren erhålls inte. Vidare så är det för dåligt med infästningar, och bl.a med skruv för trä OCH som det ser ut nitskruv! Bara att göra om och RÄTT. Ta kontakt med företaget efter att ni kollat upp vilka förutsättningar som gäller avseende monteringen av bleck och därmed så finns det lite mera kött på bena vid argumentation för reklamering.
Mvh Noramasen.
 
  • Gilla
Toppy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.