Du kan klicka på … och sedan Redigera och därefter ta bort de bilder du ej vill ha med. Men du kan bara redigera ditt inlägg i 60 minuter, typ fram till nu.

Nu tog jag bort den bild som var dubblett. Säg till om jag gjorde fel.
 
  • Skärmdump av ett foruminlägg om reparation av en Electrolux-dammsugare med redigeringsgränssnittet öppet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, tack, tack, men just den bilden som du tog bort var inte en dubblett. Ena hade en röd ring, andra inte. Och det du beskrev för att ta bort de oönskade bilder var just det som inte funkade.

Om det är så att alla bilder som man valt med "ladda upp bild' automatiskt ska hamna sist i inlägget om man inte har valt "infoga" någonstans tidigare i inlägget, så funkade det väl korrekt igår. Men det är iaf förvirrade för mig och jag hade hellre sett att man fortfarande hade valfriheten att inte ta med bilden. Man kanske insåg att den inte behövdes eller passade in i inlägget.
 
Redigerat:
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
J jahallåja skrev:
Ja, tack, tack, men just den bilden som du tog bort var inte en dubblett. Ena hade en röd ring, andra inte. Och det du beskrev för att ta bort de oönskade bilder var just det som inte funkade.

Om det är så att alla bilder som man valt med "ladda upp bild' automatiskt ska hamna sist i inlägget om man inte har valt "infoga" någonstans tidigare i inlägget, så funkade det väl korrekt igår. Men det är iaf förvirrade för mig och jag hade hellre sett att man fortfarande hade valfriheten att inte ta med bilden. Man kanske insåg att den inte behövdes eller passade in i inlägget.
Mer än 9 av 10 som laddar upp bilder väljer enbart att ladda upp bilden/bilderna. Då placerar vi bilderna längst ner i inlägget.

Men ibland så vill man placera bilderna inne i texten för att skriva text mellan bilderna. Detta görs med hjälp av knappen ”Infoga” efter man har laddat upp bilden.

Och ibland så vill man placera någon bild inne i texten men är nöjd med att resterande bilder ligger sist.

Ska jag radera den sista bilden i ditt inlägg?
 
Då förstår jag tanken bättre, tack. Du kan ta bort de två sista
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Fixat. Jag raderade nu de två sista bilderna.
 
  • Gilla
jahallåja
  • Laddar…
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Mer än 9 av 10 som laddar upp bilder väljer enbart att ladda upp bilden/bilderna.
Det var som fan. Jag har alltid sett det som något oönskat jag med, men då förstår jag att det är a feature, not a bug.

Varför gör så många så konstigt? 😉
 
  • Gilla
jahallåja
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.