Hej,

Renoverar tvättstugan från 1967, gjutjärnsbrunnen har nog läckt lite under åren inne i bjälklaget.

Sprutar på lite klorin o det ”ser bättre ut”, behöver jag göra ngt mer? Fuktmätare ger inget utslag i verken regel el spånskiva.

Mvh
Micke
 
  • Mögel på betongvägg i bjälklag där en gjutjärnsbrunn läckt, efter rengöring med klorin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal betonggolv med mörka mögelfläckar vid träbjälklag, tecken på tidigare vattenläckage.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ajdå. Det där behöver du nog riva upp. Har det läckt ner i spånskivan är frågan hur det ser ut under den. Tyvärr brukar det vara mer än vad som syns.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
ricebridge ricebridge skrev:
Ajdå. Det där behöver du nog riva upp. Har det läckt ner i spånskivan är frågan hur det ser ut under den. Tyvärr brukar det vara mer än vad som syns.
Hej,
Tittar jag upp i taket i källaren som är golvet i tvättstugan ser jag inget konstigt och det verkar inte finnas ngn fukt i spånskiva/regel.
 
M Mickael Jensen skrev:
Hej,
Tittar jag upp i taket i källaren som är golvet i tvättstugan ser jag inget konstigt och det verkar inte finnas ngn fukt i spånskiva/regel.
Nej, men har det gått genom spånskivan? Vad finns under den?
 
ricebridge ricebridge skrev:
Nej, men har det gått genom spånskivan? Vad finns under den?
Det är källaren, ett förråd. Tittar jag i taket ser jag inget (finns inget innertak) och mäter fukten med en fuktmätare får jag inga utslag.
 
M Mickael Jensen skrev:
Det är källaren, ett förråd. Tittar jag i taket ser jag inget (finns inget innertak) och mäter fukten med en fuktmätare får jag inga utslag.
Jag menar — vad finns mellan spånskiva och källarens tak?
 
  • Gilla
Kardan79
  • Laddar…
K
ricebridge ricebridge skrev:
Jag menar — vad finns mellan spånskiva och källarens tak?
Jag tror att TS utgår från att det inte finns något däremellan. Spånskivan är källartaket.
 
K Kardan79 skrev:
Jag tror att TS utgår från att det inte finns något däremellan. Spånskivan är källartaket.
Hej,
Ja det stämmer. Finns inget i mellan/under.

Mvh
M
 
Byt spånskiva åtminstone då.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.