Hej
Vi flyttade in i vårt nybygda hus Okt 06 och snart därefter reklamerades allt trägolv. Efter en besiktning från golvleverantören så kom vi överens att golvet skulle bytas 1 v i sept 07 för att trädgården skulle hinnas med. Men ingen golvkille kom då. Efter ett nytt samtal till berörd leverantör så skulle vi få det utbytt i mitten oktober 07. 2-3 dagar innan ringe han och sa att han inte hade tid. Nu är det framflyttat till ca v5 08. Då det gäller ca 85 m2 så tycker jag inte att det handlar om en reperation utan en renovering. Vi blev erbjudna 200.- m2 om vi själva fixade med det.
Vad tycker Ni? Vad är det fråga om i ersättning? Jag är inte ute efter att få pengar i näven men något ska jag ha!!
Är det förmycket att begära isolerat garage?
Tack för svar.
 
Denna tråden måste jag bevaka. Jag har nämligen råkat ut för samma sak. Dock har ingen golvkille kommit än och kontrollerat golvet. Men vi har vassa kanter mellan ett stort antal skivor i samtliga rum, samt för stora avstånd mellan golv och vägg.
Vad är det du har anmärkt på?
 
Hej
Golvet släpper i kortskarvarna, fliser i kanterna borta. lövsprickning, fanersläpp mm.
PM a mej om du undrar mer.
Anders
 
Kan du inte kolla med någon annan firma vad de skall ha församma arbete (och material om du skall betala det själv också) och sedan kräva det som ersättning, säg att du hittat någon annan som gör det för X SEK, och du vill nu ha dessa pengar för att betala den nya firman. Det finns ju faktiskt lagar för sådan, som ger dig rätt att ta in en annan hanterkare och åtgärda felen som hantverkar 1 gjort och då får hantverkar1 stå för denna kostnad, på något sätt, oftas så brukar man ju hålla inne pengarna till felet är åtgärdat, men det är ju lite svårt i ert fall.

- M
 
Se deras bud som en öppning för att lösa en konflikt. 200kr * 85m2 är 17.000kr. Det är förmodligen rätt så billigt för dem, jämfört med att komma ut och ordna det hela. Jag utgår från att det är exkl material, annars är det ett verkligt skambud.

Du får inte så mycket hantverkare för pengarna, men om man gör jobbet själv på en semestervecka så är det en rätt bra timpenning, eftersom detta är skattade pengar som går raka vägen ned i plånboken.

Du kan säkert trissa upp det hela en bit till, med motiveringen att det gamla golvet skall forslas bort tillsammans med emballage och du måste hyra släpkärra etc. Och så är det inte bara golvläggningen, utan lister måste tas bort och sättas dit etc.

Jag vet inte hur intresserad du är, men det låter som att de har brist på folk, men gott om pengar, och kan du göra jobbet själv kan du säkert göra en bra affär när du höjt deras bud.
 
Hej
Jag är inte intreserad av att byta golvet själv, finns en kamin ska under en köks bänk med mera. Dessutom tycker jag att jag har betalat för ett golv så är det deras skyldighet att se till att golvet bytas. Och en semester vecka ofrar jag inte på golvbytet. 200;. m2 var för mitt arbete och ett nytt golv så de skulle bara köpa sig fria men så lätt ska de inte komma undan.
Anders
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.