Hej,

Hade en snickare här som sa att väggen inte var bärande så började plocka ner alla tegelstenar som antagligen bara var gjort som brandskydd för eldstad som stått tidigare.

Men man är orolig nu när man ska ta ner resterande.

Antingen får jag väl stämpa upp och lägga i en balk för att vara på den säkra sidan, men hade varit gött att slippa och göra något enklare!

Takbjälkarna för övervåningen går i den riktning jag har ritat.

Någon som vill lämna inputs?
 
  • Renoveringsarbete pågår i rum med borttaget tegel på vägg, avstämda takbjälkar och byggmaterial utspritt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delt nedmonterad tegelvägg vid trägolv visande exponerade balkar och tomrum där eldstad varit.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis rivet tegelvägg med synliga takbjälkar och rör, i en renoveringssituation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rivningsarbete av en tegelvägg inne i ett hus där trästruktur och isoleringsmaterial syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hål i vägg med synliga träbjälkar och delvis nedmonterade tegelstenar vid en tidigare eldstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Delvis nedriven vägg med exponerade träbjälkar och tegelskrot på golvet i ett renoveringsprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tomt rum med synlig vägg där tegelstenar tagits bort, med öppen spis och bågformat fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den kan vara bärande. Det ser litet så ut men jag är inte säker.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Takbalkarna som går rätt över är ju kilade i ytterväggen men denna som ni ser på bild ligger ju bara rätt imot och är inte kilad.
 
Någon som har tips hur jag ska montera en limträbalk mot murstocken på högersida?
 
  • Renoveringsrum med exponerade träbjälkar och en delvis avlägsnad vägg som avslöjar en murstock.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.