Hej!
Någon som har erfarenhet av Husverkets kundservice? Har de åtgärdat saker fort/långsamt/inte alls? Tog det lång tid att få svar?

Har ett ärende nu men inte ens fått en bekräftelse på att de mottagit mitt ärende efter 2 dagar... kanske är jag lite för ivrig?
/ d
 
Jag har väldigt blandade erfarenheter. Ibland är de snabba och bra, ibland dröjer det väääldigt lång tid. Just nu har de gjort sig otillgängliga i nästan 2 månader i ett pågående ärende…
 
  • Gilla
Sommar2020attefall
  • Laddar…
Uppdatering: Kontakt uppnådd, temporär lösning på plats och ser ut som vi får vår slutliga lösning i juni.
 
L Lillekitte skrev:
Uppdatering: Kontakt uppnådd, temporär lösning på plats och ser ut som vi får vår slutliga lösning i juni.
Hoppas det löser sig, men samma här. Det har varit noll respons under en längre tid, plötsligt svarade de och vi bestämde datum. Men när det var dags blev någon sjuk och allt blev inställt. Sedan blev det radiotystnad men efter 2 Mail fick vi nu ny tid i början på juni… får se vad som händer.

Väntar även på en rörmokare som skall fixa duschblandaren som verkar vara trasig. Men där verkar inte kommunikationen fungera heller. Har varit på rörmokaren direkt men han hävdar att han inte fått något från HV medans de sa tidigare att de skickat beställningen till dem… suck
 
  • Gilla
Lillekitte och 1 till
  • Laddar…
Husverket verkar prioritera kunderna som skriver om dem på nätet :)
Sedan vill de att du skriver gott om dem för att få saker åtgärdade.
QUOTE="deamie007, post: 4759727, member: 229993"]Hoppas det löser sig, men samma här. Det har varit noll respons under en längre tid, plötsligt svarade de och vi bestämde datum. Men när det var dags blev någon sjuk och allt blev inställt. Sedan blev det radiotystnad men efter 2 Mail fick vi nu ny tid i början på juni… får se vad som händer.

Väntar även på en rörmokare som skall fixa duschblandaren som verkar vara trasig. Men där verkar inte kommunikationen fungera heller. Har varit på rörmokaren direkt men han hävdar att han inte fått något från HV medans de sa tidigare att de skickat beställningen till dem… suck[/QUOTE]
 
Husverkets kundservice efter man köpt huset måste jag säga har fungerat väldigt bra.
Mvh
Magnus i spånga


dreamie007 deamie007 skrev:
Hej!
Någon som har erfarenhet av Husverkets kundservice? Har de åtgärdat saker fort/långsamt/inte alls? Tog det lång tid att få svar?

Har ett ärende nu men inte ens fått en bekräftelse på att de mottagit mitt ärende efter 2 dagar... kanske är jag lite för ivrig?
/ d
 
dreamie007 dreamie007 skrev:
Hej!
Någon som har erfarenhet av Husverkets kundservice? Har de åtgärdat saker fort/långsamt/inte alls? Tog det lång tid att få svar?

Har ett ärende nu men inte ens fått en bekräftelse på att de mottagit mitt ärende efter 2 dagar... kanske är jag lite för ivrig?
/ d
dreamie007 dreamie007 skrev:
Hoppas det löser sig, men samma här. Det har varit noll respons under en längre tid, plötsligt svarade de och vi bestämde datum. Men när det var dags blev någon sjuk och allt blev inställt. Sedan blev det radiotystnad men efter 2 Mail fick vi nu ny tid i början på juni… får se vad som händer.

Väntar även på en rörmokare som skall fixa duschblandaren som verkar vara trasig. Men där verkar inte kommunikationen fungera heller. Har varit på rörmokaren direkt men han hävdar att han inte fått något från HV medans de sa tidigare att de skickat beställningen till dem… suck
Hej!

Hoppas det löste sig med duschblandaren till slut! :)

Jag undrar om ni har trappa eller loftsstege i ert hus? Om ni har stege, hur känns den, nu när det har hunnit gå ett par år?

Vi har stege, och den har nu blivit väldigt knarrig, ”ranglig” och instabil - och stegen glider i skenorna, så man måste trycka tillbaks dem till rätt position. Känns inte helt bra/trygg, så jag har bett Husverket om offert på ny. Har dock väntat ganska länge och påmint flera gånger, så jag kanske får köpa en någon annanstans. Men det vore ju trevligt om det gick att få tag på ”reservdelar” via husleverantören… Vore intressant att veta om flera upplever samma problem, eller om min stege är ett ”måndagsexemplar”.
 
L Lillekitte skrev:
Hej!

Hoppas det löste sig med duschblandaren till slut! :)

Jag undrar om ni har trappa eller loftsstege i ert hus? Om ni har stege, hur känns den, nu när det har hunnit gå ett par år?

Vi har stege, och den har nu blivit väldigt knarrig, ”ranglig” och instabil - och stegen glider i skenorna, så man måste trycka tillbaks dem till rätt position. Känns inte helt bra/trygg, så jag har bett Husverket om offert på ny. Har dock väntat ganska länge och påmint flera gånger, så jag kanske får köpa en någon annanstans. Men det vore ju trevligt om det gick att få tag på ”reservdelar” via husleverantören… Vore intressant att veta om flera upplever samma problem, eller om min stege är ett ”måndagsexemplar”.
Jodå, vattnet var felkopplat så när de fixade det så blev allt bra.

Vi har trappa, och har inte upptäckt några problem än men den är sparsamt använd. Vore ju bra med reservdelar men om originalet inte håller så bra kanske det är bättre att hitta på annan plats?

Hade ett annat problem i vintras. Vi har en köksdel och vattnet till köksdelen frös vilket var oroväckande, var tvungen att köra bastun för att tina upp. Jag har en isolerad grund men med en konstruktion som tar in iskall luft ändå så helt värdelöst... Är på supporten till och från för att få ordning på det men så fort vi börjar prata om grundkonstruktion och funktion så blir det radiotystnad... Nu har jag skickat en förfrågan om möte på plats för att slippa maila så får se vad de svarar på det.
 
  • Wow
sarsag
  • Laddar…
Hade en del kontakt med Husverket när vi var ute efter en leverantör. Deras produkt passade rätt bra efter vad vi sökte men dels tyckte jag att den säljare jag hade kontakt med var snurrig och mer sugen att sälja än att ta reda på vad vi ville ha, dels så var produkten otroligt dyr. De verkade inte ha använt de moduler (förstod det som att man delat företaget i två delar) vi var intresserade av så länge, kändes som att de drog till med ett pris för när jag tyckte det var för dyrt undrade han vad jag ville betala.
 
  • Gilla
dreamie007
  • Laddar…
Låter som ni valde en annan leverantör då - eller har ni inte valt leverantör?
S sarsag skrev:
Hade en del kontakt med Husverket när vi var ute efter en leverantör. Deras produkt passade rätt bra efter vad vi sökte men dels tyckte jag att den säljare jag hade kontakt med var snurrig och mer sugen att sälja än att ta reda på vad vi ville ha, dels så var produkten otroligt dyr. De verkade inte ha använt de moduler (förstod det som att man delat företaget i två delar) vi var intresserade av så länge, kändes som att de drog till med ett pris för när jag tyckte det var för dyrt undrade han vad jag ville betala.
 
L Lillekitte skrev:
Låter som ni valde en annan leverantör då - eller har ni inte valt leverantör?
Vi valde en annan. Det är första huset vi bygger och kände att vi behöver ha en bra kommunikation med den som säljer och att vi kan få svar relativt snabbt, sen var ju så klart priset helt avgörande, ungefär dubbelt så dyrt mot annat vi tittade på.
 
Vad bygger ni/har ni byggt - attefallshus, villa, fritidshus? Och vilken leverantör valde ni istället?
Nöjda?
 
L Lillekitte skrev:
Vad bygger ni/har ni byggt - attefallshus, villa, fritidshus? Och vilken leverantör valde ni istället?
Nöjda?
Vi ska bygga ett fritidshus och har beställt delar från Lundqvist trävaru. Vi kommer få leveransen nästa vecka så kan inte uttala mig fullt ut ännu men så här långt har vi varit väldigt nöjda med kommunikation och alla anpassningar de har kunnat hjälpa oss med.
 
  • Gilla
Lillekitte
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.