Patrik_Swe
Hej !

Jag har lyckas slarva bort den ”grejen” som man använder för att lossa på en borr i en borrmaskin. En ”grej” som går in inräfflorna på bilden.Hat en borrmaskin av märket Meec Tools.

Kan man köpa en en sådan ny , och isf någon som har tips på ställe / webbsida ?

Tack för att ni tar er tid och läsa.
 
  • Närbild på borrchucken av en Meec Tools borrmaskin med en borr, saknar verktyget för lossning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Detaljbild på huvudet av en Meec Tools borrmaskin med synliga räfflor för chucknyckel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Chucknyckel.
Chucknyckel i metall på en vit bakgrund som visas på en webbshoppssida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns säkert på Jula också.
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 3 till
  • Laddar…
Patrik_Swe
FredrikR FredrikR skrev:
Chucknyckel.
[bild]

Finns säkert på Jula också.
Tusen tack
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Dem finns i olika storlekar...
 
  • Gilla
Workingclasshero och 2 till
  • Laddar…
K
Tejpa fast den på sladden, på lagom långt avstånd från maskinen, typ vid kontakten
 
  • Gilla
Patrik_Swe och 1 till
  • Laddar…
Hjälpligt går den att använda utan chucknyckel, sätt en stång eller en borr som passar i hålet och sen tar du en lagom stor spårskruvmejsel och bänder i kuggkransen med mejseln. Hoppas du förstår hur jag menar.
 
  • Gilla
Patrik_Swe
  • Laddar…
Patrik_Swe
M mlkjhr skrev:
Hjälpligt går den att använda utan chucknyckel, sätt en stång eller en borr som passar i hålet och sen tar du en lagom stor spårskruvmejsel och bänder i kuggkransen med mejseln. Hoppas du förstår hur jag menar.
Tack för bra tips ☺️👍👍
 
  • Gilla
maximm
  • Laddar…
Patrik_Swe
K kniv skrev:
Tejpa fast den på sladden, på lagom långt avstånd från maskinen, typ vid kontakten
Tack
 
Patrik_Swe
M mlkjhr skrev:
Hjälpligt går den att använda utan chucknyckel, sätt en stång eller en borr som passar i hålet och sen tar du en lagom stor spårskruvmejsel och bänder i kuggkransen med mejseln. Hoppas du förstår hur jag menar.
Tack 🙏
 
K kniv skrev:
Tejpa fast den på sladden, på lagom långt avstånd från maskinen, typ vid kontakten
Det är inte så bra för sladden och kan snabbare stressa sladden så den går sönder eller ger ström........
Jag tejpar alltid fast chucknyckeln på sladden, brukar tejpa några varv eltejp på sladden först ;-) Det är himla bra om man inte tejpar för nära eller för långt bort från maskinen :)
/W
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.