Hej!

Råd efterfrågas! Vad tror ni om helt vit fog o vita plattor i badrum? Blir de gula med tiden? Är ljusgrå bättre val över tid?
 
BirgitS
Vita fogar brukar bli ojämnt ljust grå med tiden av smuts, rester av schampo etc. och därför brukar man rekommendera ljust grå (silver?) till vita plattor.
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
Globetrot Byggis1976 skrev:
Hej!

Råd efterfrågas! Vad tror ni om helt vit fog o vita plattor i badrum? Blir de gula med tiden? Är ljusgrå bättre val över tid?
Absolut INTE... ;)

Till vita plattor är ljusgrå/silvergrå fog att rekommendera.

Vit fog ser enormt snabbt smutsig ut och enligt vad jag hört så innehåller den även mer material som gör den porösare och lättare att suga åt sig smutsen så den får fäste.

Sen vet jag de som påstår att de behandlat med fogförsegling och att det fungerat bra men jag har ingen egen erfarenhet av det.
 
D
Globetrot Byggis1976 skrev:
Hej!

Råd efterfrågas! Vad tror ni om helt vit fog o vita plattor i badrum? Blir de gula med tiden? Är ljusgrå bättre val över tid?
Nej, nej, nej!

Mörkgrå eller svart fog föreslår jag. Man vill inte behöva se allt svartmögel som kommer att växa upp där.
 
D datja skrev:
Nej, nej, nej!

Mörkgrå eller svart fog föreslår jag. Man vill inte behöva se allt svartmögel som kommer att växa upp där.
Njae... växer det svartmögel i dina fogar har du nog andra problem ;)
Smuts är en sak men att det möglar i hårdfogarna har jag aldrig varit med om... dock i silikonet. ;)
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
D
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Njae... växer det svartmögel i dina fogar har du nog andra problem ;)
Smuts är en sak men att det möglar i hårdfogarna har jag aldrig varit med om... dock i silikonet. ;)
Ok, det växer fram svarta fula saker. Smuts då.
 
Claes Sörmland
Löses med en liten skvätt Klorin och en pensel. Löser också problemet med gula fogar (som ofta uppstår för att någon har geggat med såpa på fogarna).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.