Hej!

Jag tog nyligen bort en garderob i min lägenhet och upptäckte att det saknades golv under. Vet nu inte riktigt hur jag ska lösa detta snyggt. Är det helt omöjligt att hitta samma golv då lägenhetshuset är rätt gammalt? Eller har ni något tips?
 
  • Ett upptaget golvavsnitt i ett hörn av ett rum, med synlig betong bredvid träparkett, efter borttagning av en garderob.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag ser helt klart ett golv där.
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
Ett snyggt sätt är att sätta en garderob där. ;)

Det kommer aldrig bli osynligt, snyggt är ju i betraktarens öga..
Vill du det inte ska synas får du lägga om golvet i rummet.
Vill du dölja det så får du hitta på något som inte går att se under.. Skåp, pall, en ruta med klinker..
 
  • Gilla
viklar03 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
Även om det väl i princip går att hitta ungefär samma sorts golv så har nya golv en annan färg än golv som har utsatts för ljus i många år. Försök hitta på något helt annorlunda sorts golv där så att det blir som en prydnad i stället för att se nästan likadant ut, t.ex. vackra klinkerplattor.
 
Vad är det för rum? Tänker att man får hitta en funktion för ett avvikande golv.
 
Beroende på hur stort rummet är men jag hade lagt nytt golv eller kapat resten och sedan lagt klinkers, typ som man har i en hall.
Oavslutat golv med avlägsnade delar som visar trägolv och betong där text föreslår att lägga klinkers.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trägolv möter klinkergolv i övergång med en stjärnmönstrad matta över skarven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur stort är rummet? du köper ju ett nytt golv för typ 300 kr/kvm. Eller billigare om du nöjer dig med laminat. Du lägger det på en eftermiddag.

Annars hade jag nog också valt ett helt avvikande golv, klinkers eller något roligt mönstrat laminat.
 
Tack för alla svar, lutar mot att lägga om hela golvet, då bostaden är rätt gammal kommer det nog vara svårt att hitta något matchande eller göra någon annan lösning!
Tack för alla svar!
 
Kan inte hjälpa TS med någon trollformel.
Men vill gärna flika in att det är rätt vanligt att man får sådana här överraskningar.
Faktum är att i äldre hus kan man inte ens vara säker på att det finns undergolv då väggar och inredning ofta sattes före att golvet snickrades.
 
Alla parkettgolv tillverkare rekommenderar väl att man gör så här? Dvs om det är flytande golv?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.