Har ett utrymme med krypgrund som jag ibte kommer åt. Bara två små ventiler från utsidan.
Nu känner jag att det är dags att ta sig ned dit för att undersöka, ser fint ut från ventilerna men skulle vara bra att ha tillgång trots allt.

Så funderar hur man skulle ta upp ett hål i golvet på lämpligt sätt. Har försökt att söka på info om detta men hittar inte mycket.
Det idealiska vore väl att veta vart bjälklaget är och dra sänksågen längs dessa och bygga en lucka. Men nog inte helt lätt att träffa 100% rätt.
Det viktiga är ju också att lyckas att få det helt tätt när luckan är stängd, några tips om detta?
Kanske finns någon sorts byggsata som man kan köpa som skulle underlätta?
 
Gräv en grop på lämpligt ställe på utsidan grunden och ta upp en lagom liten öppning tycker jag. Det ska vara där stabiliteten i grunden påverkas så lite som möjligt.
 
Jo det kanske är det bästa egentligen. Då slipper man ju eventuellt bekymmer med att täta luckan.
Kändes bara mer nervöst med att ta upp ett hål i grunden än ett hål i golvet inne.
Vill ju inte att stället rasar :) Får försöka att läsa lite om det. Se om man kan hitta något exempel som påverkar ytan i gräsmattan så lite som möjligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.