Har en liten toalett på landet där jag ska dra in vatten till en handfat och toalett. Jag undrar dock när jag nu inte har en vvb att ansluta rören mot, vad ansluter jag pex slangen mot för att kunna dra rör till handfatet och toaletten?

Mvh
 
MultiMan
Missförstår säkert, men går inte vanliga T-kopplingar?

Eller menar du övergångar?

Messing T-koppling för rörinstallationer med tre anslutningar och skruvklämma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jaha okej men som t-koppling då så jag kan leda en till kran och en till toalett
 
R Rolle85 skrev:
Jaha okej men som t-koppling då så jag kan leda en till kran och en till toalett
varmvattenberedaren är ju aldrig inkopplad till toaletten, så kan du förklara mer vad det är du vill göra och vad du inte tycker går att genomföra utan varmvattenberedare?

(Om du menar att du har en kran med två anslutningar så räcker det med att du pluggar den som till för varmvatten för att du ska slippa att det kommer ut spill-vatten där, eller så använder du som sagt en T-koppling och kopplar in samma vattenledning till både varm- och kallvattenanslutningarna.)
 
MultiMan
Så länge du kör samma märke (som här Vatette) så är det bara att blanda och ge mellan delarna. Vänsterdelen i adaptern ovan finns lös och kan skruvas på en T-koppling, likaså högerdelen för kopparrör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.