hej har hittat en tomt lite på landet finns ca 6-7 hus när liggande ca max 20meter Vatten å avlopp blir ju ej kommunalt

så undrar vad det kommer kosta allt ungefär tomten får jag betala 100.000kr+ avstyckning sen måste den röjas all grävning m,m gör jag själv huset lev med grund + stommrest å färdig utsida å allt är med för ca:1,1milj hur mycket kommer det kosta till slut Ps gör allt själv utan Vatten å Avlopp men vad kostar det att borra för vatten å instalation av avlopp + tillkommande avgifter El? Tele? allt som tillkommer bygglov m,m

Ja alltså alla kostnader har pris på tomt bara på privat ägd mark som han vill ha 100.000kr + ett hus i katalog för ca 1milj nyckelfärdig får göra inv själv men allt är ju med
 
A
???

Ha lite mer kött på benen innan du ställer en sådan fråga i forumet. Vad för slags hus vill du bygga, hur stort, standard m.m. Priser kan variera oerhört beroende på om man väljer t ex Älvsbyhus som är ett rent budgetalternativ eller om man väljer en mindre herrgård att bygga...
 
ja jag har ju hittat ett hus för 1milj jag ska ha det är allt runt om kosnader jag lurar på
 
A
Anslutningskostnader är olika från kommun till kommun, det bästa är att kolla med kommunen där ni ska bygga för att få priser. Schakt och ev sprängning kan även det variera i all oändlighet beroende på hur tomten ser ut. Begär in offerter från olika företag.
 
okley_78 skrev:
ja jag har ju hittat ett hus för 1milj jag ska ha det är allt runt om kosnader jag lurar på
Kolla under "Ekonomi" här i forumet där finns massa trådar om detta, både byggkostnader och kringkostander, samlat och separat.
http://forum.byggahus.se/priser-kalkyler-fastighetsskatt-m-m/

/K
 
Mikael_L
Du ska få några "gissningar"

Elanslutning, om du har närliggande hus behöver dom förhoppningsvis inte dra ny matning eller utöka befintlig: 15-25'
Borra vatten, jättesvårt att veta geologin, men 20-80' . Tips, Fråga runt bland de närliggande husen, om någon har nyligen borrat, hur djupt, vad det kostade...
Avlopp: Om kommunen tillåter infiltration eller markbädd, 35-45, markbädd + 5'. Minireningsverk, 60 -100 '

Bygglov, utsättning och allt det där, ca 30'

Byggfelsförsäkring, 12-15'

Kvalitetsansvarig, 15-25'

Markarbeten, schakt, 10 - 300' hmmm. Men vi har ju ingen aning om hur din mark ser ut. Det blir riktigt dyrt om det måste pålas ner till sjunde kretsen eller om det är väldigt mycket sprängning t.ex.
Mer normalt är väl ca 30-50' om det inte behöver fyllas något speciellt mycket.

Men detta är alltså mina antagenden, utifrån sånt jag läst och lärt (på byggahus bl.a.) ...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.