Hej!
Skulle gärna vilja förbättra putsen på skåpsluckorna på de ställen där färgen lossnat.
Vi har rätt färg till luckorna i en burk som vi blandade till nyligen.
Hur går jag bäst tillväga?

Tips mottages gärna 🙂.
 
  • Skåpsluckor med flagnande färg vid kanterna och ett handtag i närbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skåpslucka med flagnad färg vid kant nära metallhandtag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lämna in luckorna på lackering.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Lämna in luckorna på lackering.
Jo men jag ville bara putsa på lite där färgen släppt. Vill inte lämna in alla luckor. Tack ändå
 
Ta en riktigt liten pensel, typ från barnens låda med vattenfärg. Eller en liten, liten bit tvättsvamp. Finns med handtag på i sminkhörnan i affären.
 
K KarinMargareta skrev:
Jo men jag ville bara putsa på lite där färgen släppt. Vill inte lämna in alla luckor. Tack ändå
Ok, jag uppfattade det som att du frågade hur det bäst skulle göras och det är ju omlackering.

Givetvis kan du dutta i lite färg i skadorna, själv har jag gjort sånt med en topps då barnet var mindre och slitaget på skåp och lådor var stort.
 
  • Gilla
KarinMargareta och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ok, jag uppfattade det som att du frågade hur det bäst skulle göras och det är ju omlackering.

Givetvis kan du dutta i lite färg i skadorna, själv har jag gjort sånt med en topps då barnet var mindre och slitaget på skåp och lådor var stort.
Tops kan ludda, men annars är det rätt princip.
 
Du vill alltså bara dutta på färg för att ”dölja” slitaget?

Förslag på vad du kan använda:
- Applikator för ögonskugga av skumgummi (Små ytor där du behöver mer precision).
-Sminksvamp - De små trekantiga fungerar bra. Använd en till att dutta färg med, en till att efterstryka med för ett jämnare/slätare resultat och en som är lätt fuktig för att ta bort om det blir fel. Se till att ha flera eftersom man måste byta till nya lite då och då.
- Skumgummipenslar

Lägg dem på ett bakplåtspapper om du måste lägga ner dem emellanåt.
Byt om färgen börjar torka på skumgummit.

Använd inte tops!
 
I ILoveFunkis skrev:
Du vill alltså bara dutta på färg för att ”dölja” slitaget?

Förslag på vad du kan använda:
- Applikator för ögonskugga av skumgummi (Små ytor där du behöver mer precision).
-Sminksvamp - De små trekantiga fungerar bra. Använd en till att dutta färg med, en till att efterstryka med för ett jämnare/slätare resultat och en som är lätt fuktig för att ta bort om det blir fel. Se till att ha flera eftersom man måste byta till nya lite då och då.
- Skumgummipenslar

Lägg dem på ett bakplåtspapper om du måste lägga ner dem emellanåt.
Byt om färgen börjar torka på skumgummit.

Använd inte tops!
Tack för svar! Ska testa detta 🙂
 
  • Gilla
ILoveFunkis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.