Hej

Vi har gett garage av lecablock som inte stämmer överens med övriga hus på gården och tänker därför klä in detta med panel då vår andra ide med garage i ladugården skrotades pga kostnaden som det innebär.

Är det något man ska tänka på gällande att klä in en konstruktion gjort av lecablock som är målat med 3 lager med färg?

Det ska inte vara isolerat och inte heller några garageportar.

Mina två frågor:
Räck det att ta läkt och sen spika på panel eller bör man ha någon form av papp mellan?

Vilken storlek på läkt bör man använda så att man får rätt storlek på spik till en panel som är 25mm?
 
L
Behövs inte någon papp så du kan köra på 34x70 läkt.
 
Ok, tack.
Om jag använder 34*70 sen 25 mm panel, räcker en 50mm spik för att hålla panelen på plats?
 
Tomture61
B bergquist skrev:
Ok, tack.
Om jag använder 34*70 sen 25 mm panel, räcker en 50mm spik för att hålla panelen på plats?
Kör kamspik till träpanel , räfflade änden biter tag duktigt i läkten .
 
  • Gilla
bergquist
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Kör kamspik till träpanel , räfflade änden biter tag duktigt i läkten .
Aah jättebra, då blir det att köpa läkt om några veckor så slipper vi det "fula" garagets finish.
 
R
B bergquist skrev:
Aah jättebra, då blir det att köpa läkt om några veckor så slipper vi det "fula" garagets finish.
Se bara till o ha något emellan spikläkten och murverket typ syllpapp eller liknande så att inte din nya konstruktion suger fukt..
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Ok, ja det var det jag misstänkte, kör sylpapp på varje bräda, tack för tipset
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.