I Stockholm har EasyPark börjat ta betalt utöver den vanliga avgiften. Alltså två avgifter. Att de har mage.

På flera parkeringar kan jag se 2st, ibland tom. 3st olika leverantörer av p-bolag. Är det billigare använda någon annan app/leverantör?
 
RoTe
Parkster använde jag mycket förr, det var utan massa avgifter då iaf.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Jag använder Parkster där jag kan.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
BirgitS
Parkster här med och utan någon extra avgift sist, men det kan ha varit före årsskiftet. Information om avgifter bör ju finnas på företagens hemsidor.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Parkerade ett dygn i parkeringshus i Trondheim i augusti till det facila priset 285 kr. Sen tillkom det en serviceavgift på 42,59 från Easypark - tydligen standard i Norge att de tar 15% i serviceavgift....

/Krille
 
Parkster är mycket bättre app än EasyPark, men på en del håll (eller områden) har man bytt och kan inte välja.
Gissar att det handlar om upphandling och pengar (som vanligt).
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
M MagHam skrev:
Parkster är mycket bättre app än EasyPark, men på en del håll (eller områden) har man bytt och kan inte välja.
Gissar att det handlar om upphandling och pengar (som vanligt).
När man parkerar, så kan man väl bara välja de leverantörer/appar som är skyltade på området? Så Parkster kanske inte finns överallt? (Vet inte om jag sett Parkster skyltar?)
 
Fairlane
Du kan prova att mata in siffrorna för parkeringsplatsen i en annan app och se vad den säger, men jag hade nog hållit mig till någon av de som finns utannonserade.

Jag har själv EasyPark, MobilPark, Parkster och Betala-P i telefonen. Föredrar oftast EasyPark som alla andra avskyr, men det är väl en vanesak. Betala-P fungerar ibland, ibland inte och är allmänt halvkass, men inga avgifter tillkommer. Den ska dock läggas ner, men då ska andra appar fungera och då ska de ha ett alternativ utan tillägg.
 
Parkester har ju sin + funktion eller vad dom kallar den på som standard kostar dig 4kr extra varje gång du betalar..

Börjar blir trött på att man ska behöva betala överallt nu förtiden ännu en anledning att flytta 🤬
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
Parkester har ju sin + funktion eller vad dom kallar den på som standard kostar dig 4kr extra varje gång du betalar..

Börjar blir trött på att man ska behöva betala överallt nu förtiden ännu en anledning att flytta 🤬
Jag använder plusfunktionen för att kunna få ett kvitto via epost när jag parkerar i tjänsten. Man aktiverar funktionen efter avslutad parkering, mailar kvittot till sig själv och avaktiverar funktionen. Kostar 0 kronor...
 
Har ingen bil så för min del blir det hyrbil skulle vilja ha parkeringsplatser där man bara kör in och när man lämnar parkeringen skulle man kunna blipa bankomatkortet och slippa bry sig om en massa apar. Annars brukar jag kolla upp om det finns en livsmedelsbutik i närheten och så parkerar jag gratis på kundparkeringen och är jag ensam tar jag fram min minicykel sista biten.
 
Jag har flera olika p-appar mobilen. Tror det är smartast. Men man bör nog ta och jämföra service avgifterna....
 
Värt de kronorna för att som förr slippa irra runt och leta efter p automater.
 
  • Gilla
Uwe H och 1 till
  • Laddar…
Dracula Dracula skrev:
I Stockholm har EasyPark börjat ta betalt utöver den vanliga avgiften. Alltså två avgifter. Att de har mage.

På flera parkeringar kan jag se 2st, ibland tom. 3st olika leverantörer av p-bolag. Är det billigare använda någon annan app/leverantör?
Stockholm P har bestämt att sluta med egen app och öppna upp för alla externa som vill.
 
D Dilato skrev:
Stockholm P har bestämt att sluta med egen app och öppna upp för alla externa som vill.
Om jag minns rätt så hade de skrivit upp service avgifterna hos de olika apparna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.