har ett försäkringsbolag inkopplat på vår vattenskada.
Vi har valt till 6 spottar i taket när de skulle dra el. Vad är en rimlig tidsåtgång för det? (Antal timmar för att dra el från kontakt till tak och sedan koppla in det när taket är färdigt)
 
  • Tom, omålade väggar, betonggolv, takfönster, utstickande kablar, arbetsbelysning, under renovering eller nybygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oavslutad vindrenovering, isoleringsmaterial, träbjälkar, stegar, kablar, litet fönster, mörkt område.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Beror väll på men 2-3 timmar skulle jag gissa
 
P Putte 9497 skrev:
Beror väll på men 2-3 timmar skulle jag gissa
Misstänkte det 😱
Gissa vad de har fakturerat?

30 timmar 🫣 … har bestridit fakturan
 
  • Wow
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Det måste ha varit en jäkligt knepig spott att installera!
 
Det som luktar skumt i det hela att elfirman som anlitats av försäkringsbolaget har även fakturerat 30 timmar dit. Så de påstår att de varit här 60 timmar. Och jag har varit hemma hela tiden. De har på sin höjd varit här 8-10 Tim uppdelat på 2-3 dagar
 
  • Gilla
Krille4
  • Laddar…
Pionen75 Pionen75 skrev:
Det som luktar skumt i det hela att elfirman som anlitats av försäkringsbolaget har även fakturerat 30 timmar dit. Så de påstår att de varit här 60 timmar. Och jag har varit hemma hela tiden. De har på sin höjd varit här 8-10 Tim uppdelat på 2-3 dagar
När försäkringsbolag är inblandat så brukar firmorna krydda ordentligt och då gäller det att vara på sin vakt som du. Bra gjort att du bestridit
 
  • Gilla
Immobil och 2 till
  • Laddar…
Vi gjorde i stort sett samma sak för några år sedan när vi hade en vattenskada och innertaket i badrummet byttes. Vi ersatte då en "taklampa" med 6 spotlights och fick betala under 5 kkr inkl material.

/Krille
 
Vi hade en försäkring skada där entreprenör renoverade vårt badrum på ca 12 kvm för ett par år sedan. Vi lade på golvvärme, flyttade en vägg litegrann, och lite smått. Vårt försäkringsbolag betalade ca 300-350 kkr för kalaset och vi runt 120…..exklusive möbler/inredning. Det blev d-vligt dyrt badrum. Som inte gick igenom slutbesiktning pga ej inspektionbar golvbrunn men fb ansåg att det var oskäligt att låta entreprenör rätta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.