Tobbe.A
R Rickie skrev:
Att utomhus kameran reagerar på skuggor från bilar tex och dörrar som öppnas är något vår också gör. Det gör även en annan tillverkares kamera för oss.

Kanske kan man försöka sänka känsligheten?
Rörelsenotiser får jag ganska ofta, så det är inget konstigt egentligen. Jag har minskat känsligheten och ändrat i zonen den ska reagera på.

Däremot att den inte reagerade på en person som uppenbarligen stått i stort sett framför kameran, det är ju mindre bra. Nu var jag ju hemma och visste om det, men jag börjar ju undra om det hänt flera ggr utan att kameran reagerar. Sen var det första gången jag fått en notis om just en person när det faktiskt bara är rörelse på gatan.

Överlag så tycker jag kamerorna fungera mycket bra ändå.
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
Jaha, bummer nummer två.

Som @gol skrev, så kommer jag inte längre än till " Dina produkter är inte kompatibla med regionen du bor i" när jag vill lägga till dem i RING Appen,

Attans, jag hade verkligen hoppats på att de skulle fungera, dåligt research från mig innan jag beställde hem dem.

Retur på dessa MAO, och jakten på schysst "smarta" brandvarnare fortsätter.
 
R Rickie skrev:
Jaha, bummer nummer två.

Som @gol skrev, så kommer jag inte längre än till " Dina produkter är inte kompatibla med regionen du bor i" när jag vill lägga till dem i RING Appen,

Attans, jag hade verkligen hoppats på att de skulle fungera, dåligt research från mig innan jag beställde hem dem.

Retur på dessa MAO, och jakten på schysst "smarta" brandvarnare fortsätter.
Då vet jag med 100% Och förstår varför jag inte hittat något innan.
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
R Rickie skrev:
Nej det visste jag inte.

Vi får väl se om de fungerar när de hittar hit.

Går ju alltid att returnera annars
TIPS: Jag köpte RINGs utomhusbelysning som inte finns i Sverige och den gick först inte att installera. Trots att lamporna hade en egen hub så använde RING-appen platsinformation och IP-adress för att begränsa installationen inom EU. Jag kontaktade RING som bekräftade att lamporna använde icke EU-godkända frekvenser. Men genom att koppla upp både mobil och dator via VPN och lyra appen att jag befann mig i USA så gick lamporna att installera ändå. Om du har köpt en rökdetektor i USA, testa att försöka installera den på samma sätt. Risken finns dock att den använder en frekvens som din basstation inte känner igen, men värt ett försök.
 
  • Gilla
Rickie
  • Laddar…
K
Någon som har haft problem med att betala abonnemanget på deras hemsida? Isf, hur har ni löst det?
 
Tobbe.A
K Kloss skrev:
Någon som har haft problem med att betala abonnemanget på deras hemsida? Isf, hur har ni löst det?
När jag skulle betala så fick jag först svar att jag inte hade tillräckligt med pengar, även om det faktiskt fanns pengar. Jag testade flera gånger, men det var samma problem. Det var först när jag testade med ett annat kort som köpte gick igenom.

Någon som fått tillbaka pengar när ni uppgraderat från basic till plus? Jag skulle få tillbaka pengar eftersom jag hade sex månader kvar på basic. Inga pengar har kommit, det är flera månader sedan nu. Jag skrev till ring via deras chat, men jag fick inget vettigt svar. När jag skrev min följdfråga så stängde de ner chatten, det tog la för lång tid för mig att skriva på engelska eftersom jag fick ändra autokorrigering hela tiden. Jag hittar inte heller någon e-post till dem.
 
K
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
När jag skulle betala så fick jag först svar att jag inte hade tillräckligt med pengar, även om det faktiskt fanns pengar. Jag testade flera gånger, men det var samma problem. Det var först när jag testade med ett annat kort som köpte gick igenom.

Någon som fått tillbaka pengar när ni uppgraderat från basic till plus? Jag skulle få tillbaka pengar eftersom jag hade sex månader kvar på basic. Inga pengar har kommit, det är flera månader sedan nu. Jag skrev till ring via deras chat, men jag fick inget vettigt svar. När jag skrev min följdfråga så stängde de ner chatten, det tog la för lång tid för mig att skriva på engelska eftersom jag fick ändra autokorrigering hela tiden. Jag hittar inte heller någon e-post till dem.
Ja byta kort löste problemet, stort tack! Har alltid kört deras fulla prenumeration eftersom jag har så många enheter så kan tyvärr inte svara på din fråga..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.