BirgitS
Om du ska flytta ut i december så behöver du väl sälja i augusti och då är det väl lite sent att börja tänka på att fixa saker i augusti utan då är det ju hög tid att ta bilder. Ska du flytta i oktober är det nog försäljning i maj du bör sikta på.
 
  • Gilla
Karl.s och 3 till
  • Laddar…
Försäljningspriset är kopplat till läget. Ligger lägenheten i storstad med vettiga kommunikationer kan en tvåa generera bättre vinst om man lägger ner 20' på piffning och styling. Det är svårt att ge råd när denna information inte finns.

Efter 10 år i dotters studietvåa i central storstad målade vi om hela lägenheten och stylade själva. Försäljningen gick med mycket stor vinst. Hade den legat i någon av kranskommunerna hade vi inte lagt ner en krona på "piffningen".

Som tidigare påpekats känns en omöblerad lägenhet inte lockande och kan dessutom ge intryck av att säljaren har bråttom. En säng med färgglatt överkast, ett matbord med ett par stolar, en matta och några fåtöljer samt en blomsterkvast ger ett helt annat intryck.
 
Ingen panik, någon månad hit eller dit, lägenheten springer inte i från en, bygglovet har ännu inte vunnit laga kraft, ska till kommunen för tekniskt samråd 18 Mars
skulle tillträde till lägenhet ske April-25 isället för nyår 24/25 så går världen inte under för det
lägenheten är inte belånad, uppskattad tidpunkt för tillträde till kåken är runt V.45
det kan vara nödvändigt att delvis tömma lägenheten innan fotografering då den annars kan uppfattas som en knarkarkvart :)
 
  • Haha
yonna
  • Laddar…
Lite fakta om lägenheten:

2 rum och kök 58m2
månadsavgift 4149:- internet ingår
ligger i karlskrona kommun

en likadan lägenhet på översta (2:a) våningen ska ha gått för över ca 800.000:-
denna ligger på BV ca 1m över markplan, hiss finns ej

Kommunikationer:
ca 30-40 meter till busshållplats
bussar vart 20min till Bergåsa när man kan byta till tåg som går 1 ggr timmen till danmarks huvudstad
Större arbetsgivare:
5km till NKT som tillverkar sjökablar till främst vindkraftverk, ska nyansälla 500 pers dom närmaste åren

lite bilder på den inglasade balkongen som jag skickade till min kusin för några månader sen

AP1GczOPIExDDaC1pxuyIjohvLNa0WXyokF_olrAF_8U9QvDtfgfjmu9JwVeSexnPVSIBg_iSNB3_z2HVWTNDEFotMAcSpGpjFzH58JUmmZxU7FYV0CgxOG5cl-OgZIFLqI8kbuKfEJxsSNQIBra8Qzz6Ass=w1236-h927-s-no
AP1GczNBo9YhYxpYdyCoVJ2lcRyGuE3MgJWAViqCmcgt2DslP8O0UsDQ6tsHdykpeXYHk9ZDHlOhbmFnSlswNUlVGHFYLegNJaSh4IDJSs80loOQQDeguCz1_tcoW182vS4axc1WAk5l7zN9xSqjQoo19E3c=w1236-h927-s-no

inte läge att ta bilder på innan den är urstädad

😋
 
A a128 skrev:
inte läge att ta bilder på innan den är urstädad
När jag flyttade ihop med mitt ex så köpte vi huset först och flyttade. Sedan sålde jag lägenheten. Var lite svårt att få banker som godkände att ha ens en obelånad lägenhet när man skrev på huslån, men jag fick lägenheten såld för 25% mer än mäklaren trodde var möjligt (och mer än nyrenoverade lägenheter i lägenheten). Bara lite vit färg i hallen och sparsamt med möbler i lägenheten så sålde den senare fort...
 
  • Gilla
a128
  • Laddar…
BirgitS
A a128 skrev:
det kan vara nödvändigt att delvis tömma lägenheten innan fotografering då den annars kan uppfattas som en knarkarkvart :)
Det är väl billigare att hyra ett förråd i fyra månader än att betala för lägenheten i två månader. Alltså du behöver inte vänta på tillträde till huset innan du börjar rensa i lägenheten. Det är viktigare att snabbt bli av med lägenheten.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Enligt mig bör du fixa elen som du nämnde först i tråden. Om det sitter massa fula uttag, snett och vint samt av olika sorter. Så ger det intryck av slarv och hempulande. Ser det ut så på ett ställe, antar man att det är fuskat på flera ställe.
I övrigt ska du ta ner hyllan, samt spackla och måla. Ta bort 2-3 garderober. Lämna några garderober av samma modell.
Lämna hyllan till mikron, samt erbjud att lämna mikron. Detsamma gäller diskmaskinen.
Rör ingenting förutom de saker jag nämnde.
 
Har du ett stort förråd skulle jag ställa ned en garderob där om den har hyllor, jättebra förvaring!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.