Var köper man lämpligen frässtål till handöverfräs i Stockholm - norrort om man vill ha lite kvalité och större sortiment än Classes budget-standard sortiment?

Man kan ju hitta hur mycket som helst på nätet från både England och USA men om man bara ska köpa några enstaka stål så vore det ju behändigt att kunna beställa det antingen på nätet från nån svensk site eller kila in på nån butik i närheten...

Några tips?
 
Beställ från www.toolbox.se. Dom har både riktigt bra stål (CMT) och helt ok stål (Woodpecker).

Eller beroende på vilket stål du skall ha så brukar jag ta närmsta järnhandel som säljer Bosch, dom har oftast de vanligaste stålen från Bosch och ligger kring ~100-150 lappen stycket. Dom håller bra kvalitet.
 
Sernbrants maskin i Huddinge/Stuvsta har ett stort sortiment och är återförsäljare av Toolbox oxh Woodpecker. Såg förresten häromdagen att dom hade en pall med större sortimentslådor i trä med fräsar till handöverfräs för under 500:-. Det kändes snorbilligt. Funderar på att köpa en själv även om jag inte använder min handöverfräs jätteofta.
 
theofils beslag i hammarby har störst sortiment allafall enligt dem själva :)
Dom hjälper dig å bygga ihop efter dina önskemål oxå

mvh
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.