Som rubriken säger. Kan man byta den ena mot den andra vid "påfyllning" eller är det två olika system? Är gasolnovis...

Gäller alltså dessa flaskor:

Primagas blå och vit gasolflaska med logotyp och dekorativa utskärningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
AGA gasolflaska med grå skyddskåpa och märkning, använd för påfyllning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Fairlane
Jag tror att vissa tar emot båda sorterna, andra bara en.
Hornbach har en variant med en röd (?) flaska och de ville inte ta emot min AGA med grå eller min blå Primagaz. De rekommenderade Byggmax för den blå och Ica Maxi för den grå. Jag tror dock Byggmax tar båda.
Normalt åker jag till gasolfyllarna och fyller på samma flaska istället, men nu sist behövde jag byta flaskan.
 
tommib
Skulle tro det. Jag fick en flaska från Primagaz med AGA plombering när jag köpte en flaska senast. Det var visserligen en ny flaska men jag köpte den på Fogas som ligger vid AGAs depå i Älvsjö.
 
  • Gilla
bigenius
  • Laddar…
Bauhaus bryr sig inte heller om vilken sort du har.
 
Följdfråga. Spelar det någon roll vilken man får? Är det någon fördel med ena eller andra sorten? Gasolnovis som sagt var...
 
  • Gilla
Micka
  • Laddar…
Fairlane
Jag har haft några olika sorter och inte märkt någon som helst skillnad.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Jag har haft några olika sorter och inte märkt någon som helst skillnad.
Nej de ser ju onekligen ut att vara "gjutna" i samma form... :D
 
Jag hade en AGA PC 10. Åkte till Byggmax och fick den inbytt mot en Primagaz PK10.
Primagaz-flaskan tog slut och jag åkte till Rusta. De hade både AGA och Primagaz-flaskor som utbytesflaskor dvs jag fick en ny Primagaz-flaska i utbyte mot min tomma Primagaz-flaska.
Ingen skillnad i funktion.
 
Lucky2015
delux delux skrev:
Jag hade en AGA PC 10. Åkte till Byggmax och fick den inbytt mot en Primagaz PK10.
Primagaz-flaskan tog slut och jag åkte till Rusta. De hade både AGA och Primagaz-flaskor som utbytesflaskor dvs jag fick en ny Primagaz-flaska i utbyte mot min tomma Primagaz-flaska.
Ingen skillnad i funktion.
Alfredo Alfredo skrev:
Som rubriken säger. Kan man byta den ena mot den andra vid "påfyllning" eller är det två olika system? Är gasolnovis...

Gäller alltså dessa flaskor:

[bild] [bild]
Byggmax tar emot båda. De säljer Primagaz. 289 kr för denna storlek vid inbyte.
 
Tack alla! Min slutsats är att man inte behöver bry sig om vilken typ man har eller vilken typ man får utan det är bara att byta där det är mest praktiskt och till rätt pris.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Fairlane
Det är korrekt. Har du någon som fyller på i närheten så kan det vara bra att kolla det. I mitt fall så har jag en firma lika nära som Byggmax och det är ungefär samma pris, lite billigare med påfyllning. Den stora fördelen tycker jag är att jag kan ta flaskan när det är lite kvar och åka och fylla på. Då betalar man bara för det man faktiskt får.

Jag har två stycken 10-litersflaskor (faktiskt en av varje just nu) så att det aldrig ska ta slut mitt i en grillning, men fyller ändå på i förväg ofta för att slippa byta mitt under grillningen.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Har du någon som fyller på i närheten så kan det vara bra att kolla det.
Jag tror tyvärr inte det men ska kolla lite mer. Tack för tipset!
 
  • Gilla
Fredrik99
  • Laddar…
nikasp
Alfredo Alfredo skrev:
Tack alla! Min slutsats är att man inte behöver bry sig om vilken typ man har eller vilken typ man får utan det är bara att byta där det är mest praktiskt och till rätt pris.
Min åsikt eller insikt är att Aga är least ”world of pain” då den verkar vara vanligast. Tror t.ex. inte att Ica tar emot Primagaz-flaskor, så i torpet får man kånka med sig den stora PC10:an hem till stan för att byta istället för att åka 4 km till Ica.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
nikasp
Kollade nu med när-Ica att de (nog) inte tar emot Primagaz medan vår jättestora Ica Maxi tar vilken som i inbyte men lämnar ut Aga.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Som rubriken säger. Kan man byta den ena mot den andra vid "påfyllning" eller är det två olika system? Är gasolnovis...

Gäller alltså dessa flaskor:

[bild] [bild]
Pk eller pc
Två olika stavningar på komposit/composit
Anslutningar samma.
Att de inte byter det ena mot det andra är bara okunskap.
 
nikasp
Jag vill aldrig ha Primagaz mer då det är osäkert ifall alla tar dem i inbyte. Blev jättetjorvigt i torpet en gång med endast en Ica som inte ville ta såna nära.
 
  • Gilla
Taxture
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.