1. Vårt befintliga våffeljärn har tyvärr gått sönder. Skulle vara perfekt med en ny!

2. Den kan förvaras stående & spara plats en massa plats!
 
1 Det enda nya bra våffeljärn jag använt var min barndoms, tjockt och tungt som en hög tegelstenar och byggt i gjutjärn och asbest. Hade varit trevligt med ett modernt och smidigt järn och förhoppningsvis bli övertygad att inte alla moderna järn är värdelösa.

2. Ståendes på högkant
 
Vad är ett sommarhus utan våffeljärn? Vi är en familj på 5 som alla älskar våfflor (ett enkeljärn skulle vara odugligt) men samtidigt har vi trånga köksskåp där endast det mest nödvändiga får plats. Äntligen finns det platseffektivt och stilrent dubbelt våffeljärn som skulle göra sig perfekt både i köksskåpet och på altanbordet!!

2. Kan förvaras stående
 
P
1. För att kunna bjuda familjen på smarriga varma mackor såklart!! Varför begränsa sig till att endast göra våfflor i ett sådant fint järn när man kan använda det till så mycket! Vinner jag så lovar jag bilder :)

2. Stående!
 
1. Min son är en liten bagare och efter att vårt förra dubbla våffeljärn hade tjänat ut, köpte vi ett som hade bra recensioner, men där en minoritet fick järn som inte ens blev varma! Sen dess har jag inte vågat köpa något nytt och pojken har tvingats gå utan våfflor.
Men det här järnet låter jättebra och ser ju dessutom väldigt snyggt ut.👌 (Vi har mycket svarta partier i köket, så det här järnet måste jag bara ha! 😄)

2. Double Joy våffeljärnet kan förvaras stående och höjden är då 25,5 cm.
 
U Ulrika M.M skrev:

-----------------------------------------
1. Älskar våfflor men har inte velat skaffa ett våffeljärn eftersom jag inte skulle få plats med det i mitt kök. Det här skulle jag dock kunna få in i ett skåp eftersom det går att ställa på högkant.

2. Man kan ställa det på högkant.
 
1. Jag skulle vilja ha ett dubbelvåffeljärn som kan förvaras enklare i köket. Att grädda 2 våfflor i taget så håller sig våfflorna frasiga.

2. Förvaras stående.
 
1, Jag vill vinna så jag kan ha ett våffeljärn till mina 2 barn som har celiaki, har ett till oss andra så vore trevligt om vi alla kunde äta våfflor tillsammans.

2, Det kan förvaras ståendes.
 
1. Vi har ett trilskande enkeljärn idag som kräver specialkunskaper för att få loss våfflan. I kombination med hungriga tonåringar så får den stackars mamman (jag alltså) vänta jättelänge. Med ett nytt järn så kan de grädda och servera mig!

2. Kan förvaras stående på högkant.
 
engs
1. Barnen får våfflor till lunch varje lördag, gräddade på ett riktigt budget-våffel järn, vore roligt se skillnaden med ett sådant här.

(Anledningen till den rutinen är att det är en av få saker med ägg jag lyckas få i ena barnet. Som tidigare haft ägg-allergi och man ska sedan försöka äta det man varit allegisk mot regelbundet för att minska risken allergin återkommer).

2. Kan förvaras stående.
 
1. Att äntligen kunna avnjuta nygräddade våfflor är något jag saknat sedan sambon för några år sedan slängde mitt gamla våffeljärn. Med motiveringen att det inte längre fanns plats för det i köket.
2. Med stående förvaring så har våffeljärnet en plats.
 
U Ulrika M.M skrev:
Nu har du chansen att vinna våffeljärnet Double Joy från Wilfa!
[bild]
Det är få saker som slår nygräddade våfflor och med Wilfas våffeljärn i din ägo är positionen som våffelmästare säkrad. Double Joy kommer garanterat ge dig gyllene, frasiga och helt perfekta våfflor. Detta våffeljärn steker 2 x 5 våffelhjärtan och varje våffla har en diameter på 20 cm. Vi utser 2 lyckliga vinnare, stort lycka till!

Värde (1299 kr x2)

Gör så här för att vara med och tävla:
  1. Motivera varför du vill vinna.
  2. Besvara frågan: Hur kan Double Joy förvaras för att spara värdefull plats i köket?
Svaret hittar du här.

Vinnaren utses fredag 15/3.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Wilfa för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
Svar: stående
Med 14 barnbarn skulle det vara lyx att få bjuda på våffelkalas😊
 
1. Med två hungriga barn och en hund skulle jag behöva ett dubbeljärn för att inte hamna efter. Med denna utmärkta produkt kommer våffelsöndagar att bli en fröjd igen. Det kommer även gifta sig bra med bärbuskarna i vårt nya hus!
2. Varför inte förvara det stående? Så får man plats med fler utmärkta produkter från Wilfa.
 
U Ulrika M.M skrev:
Nu har du chansen att vinna våffeljärnet Double Joy från Wilfa!
[bild]
Det är få saker som slår nygräddade våfflor och med Wilfas våffeljärn i din ägo är positionen som våffelmästare säkrad. Double Joy kommer garanterat ge dig gyllene, frasiga och helt perfekta våfflor. Detta våffeljärn steker 2 x 5 våffelhjärtan och varje våffla har en diameter på 20 cm. Vi utser 2 lyckliga vinnare, stort lycka till!

Värde (1299 kr x2)

Gör så här för att vara med och tävla:
  1. Motivera varför du vill vinna.
  2. Besvara frågan: Hur kan Double Joy förvaras för att spara värdefull plats i köket?
Svaret hittar du här.

Vinnaren utses fredag 15/3.

--------------------------------------------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar Wilfa för att de sponsrar den här tävlingen.
OBS! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.
1) För att vi älskar våfflor och förgyller varje söndagsfrukost med frasvåfflor! Våffeljärnet står alltid framme då vi använder det till flera rätter. Att få barnen att äta havregrynsgröt har blivit enkelt sedan vi började göra ”grötvåfflor”, en klick gröt ner i våffeljärnet förvandlar en mjuk, klibbig klump till en frasig våffla som kan ätas med lite sylt och hållas i handen. Inget tjat om ät upp gröten längre😊!
Vi kör också potatisbullar i järnet, med en klick creme fraise, rödlök och dill förvandlas skolbespisningsmat till vardagslyx!
Våffeljärnet används alltså hela veckan hos oss.
Vårt gamla våffeljärn har snart gjort sitt efter lång och trogen tjänst och ett nytt och fräscht skulle väldigt tacksamt tas emot.
2) Det kan förvaras på högkant i skåpet.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.