Hej,

Håller på att planera nybyggnation av enfamiljshus.

Planen är att installera jordvärme + FTX tillsammans med vattenburen golvvärme på plan 1 och 2.

Det finns som bekant ett antal olika tillverkare av vattenburen golvvärme - någon som har erfarenhet av de olika lösningarna och de olika bolagen?

Finns det argument för och emot att välja LK mot Roth exempelvis?

Tack för hjälpen på förhand!
 
P Peak81 skrev:
Hej,

Håller på att planera nybyggnation av enfamiljshus.

Planen är att installera jordvärme + FTX tillsammans med vattenburen golvvärme på plan 1 och 2.

Det finns som bekant ett antal olika tillverkare av vattenburen golvvärme - någon som har erfarenhet av de olika lösningarna och de olika bolagen?

Finns det argument för och emot att välja LK mot Roth exempelvis?

Tack för hjälpen på förhand!
Jag har LK och är supernöjd. I och med att jag inte testat båda kan jag inte säga så mycket mer men jag kan i alla fall varmt rekommendera LK.
 
  • Gilla
Jochi
  • Laddar…
R
P Peak81 skrev:
Hej,

Håller på att planera nybyggnation av enfamiljshus.

Planen är att installera jordvärme + FTX tillsammans med vattenburen golvvärme på plan 1 och 2.

Det finns som bekant ett antal olika tillverkare av vattenburen golvvärme - någon som har erfarenhet av de olika lösningarna och de olika bolagen?

Finns det argument för och emot att välja LK mot Roth exempelvis?

Tack för hjälpen på förhand!
Hej,
Hade wirsbo i förra huset och nu har vi LK.
LK har mycket bättre schunt/fördelare samt att deras golvvärme skåp känns gedignare.
Jag hade inte tvekat utan valt LK.
 
  • Gilla
Lassiter
  • Laddar…
Som installatör och golvvärmeinnehavare skulle jag välja lk men även Heatup gör riktigt bra grejor.
Jag upplever dessutom att Heatups golvvärmespånskiva och fördelningsplåtar sitter mycket tightare med slangen än lk = lättare förläggning och betydligt billigare än större konkurrenter.
/ Björkskär
 
  • Gilla
Lassiter
  • Laddar…
Jag flyttade in i mitt nybyggda hus (enplanshus 150m2) med Heatup golvvärme och LK tappvatten och måste säga att HeatUp är överlägset bäst både när det gäller kvalitet, support och service. LK är gammalt och beprövat men kommer bli omkörda med hästlängder av Mölnlyckeföretaget inom en snar framtid.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.