Kommer ut i förrådet, oklart varför. På golvet är en hög spån så jag ser upp i taket men hittar inget hål.
På golvet står en elektrisk motorsåg av märket Bosh som jag skall såga upp stormfällda träd med senare.

Locket till påfyllning av kedjeolja saknas!!!

Två frågor uppstår:
1. hur gör man plastdetaljer oaptitliga för möss?
2. Var hittar man en reservkork (skruv) till en Bosh motorsåg?
 
  • Bosch elektrisk motorsåg på ett golv med röda gnagda plastbitar och saknat lock för kedjeolja.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror inte det är just plast de gillar, är nog mer fettet från dina fingrar som luktade gott )
 
N NotTheMama skrev:
Kommer ut i förrådet, oklart varför. På golvet är en hög spån så jag ser upp i taket men hittar inget hål.
På golvet står en elektrisk motorsåg av märket Bosh som jag skall såga upp stormfällda träd med senare.

Locket till påfyllning av kedjeolja saknas!!!

Två frågor uppstår:
1. hur gör man plastdetaljer oaptitliga för möss?
2. Var hittar man en reservkork (skruv) till en Bosh motorsåg?
Svar på min fråga 2. https://www.bosch-diy.com/se/sv/service/online-reservdelsservice
 
I InsidersUnited skrev:
Tror inte det är just plast de gillar, är nog mer fettet från dina fingrar som luktade gott )
eller oljan?
 
  • Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Lösningen är musfällor :)
 
Appendix Appendix skrev:
Lösningen är musfällor :)
Med jordnötssmör i! Funkar prima👍
 
N NotTheMama skrev:
eller oljan?
Är kedjeoljan vegetabilisk så kanske, men mineralolja kan ju inte vara någon kulinarisk högtid, även om man är mus..

Jag tror det är lukten från fingrar på korken som lockar, men vem vet.
 
Möss gnager på mycket, även bensinslangar. Så kommer möss in i förråd så är risken stor att de gnager på olika plastsaker.
Mitt tråkiga råd, som jag försöker leva efter, är att förhindra dem att komma in. I stort utrymme t.ex. gammal loge har jag byggt mustätt förråd.
 
  • Gilla
Oldboy
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.