Med tanke på samhällsutvecklingen, folk allmänna intresse för miljömedvetet beteende och faktiska miljöproblem; vore det inte lämpligt att samla alla tips kring detta under en ny rubrik? Jo, jag vet att det redan finns ganska många rubriker, men den här känns ändå "rätt".

Tanken är alltså att man kan skapa trådar om erfarenheter man dragit, få diskutera detta med andra forummedlemmar och kanske även slänga in brandfacklor i debatten. Tips från andra trådar kan läggas som länkar här. Om moderatorn i en grupp anser att frågan kan klassas som en generell "miljötråd" kan man ju lägga ett alias/genväg till originaltråden i Miljögruppen.
 
Jag ska fundera på det.

Som sagt så har vi väldigt många delforum, men ämnet är å andra sidan väldigt angeläget. Problemet kanske kan vara att ämnet handlar om många rubriker vi redan har. Var ställer man en fråga om energieffektiva fönster? Miljövänlig isolering? FTX-system, är det ventilation eller energieffektivisering eftersom det är återvinning av frånluften?

Jag tar gärna emot förslag på en beskrivning av vilken typ av ämnen som postas under rubriken så att man tydligt ser vad som ska postas där och var gränsen skulle gå mot andra delforum.
 
Man kan ju se denna rubrik som en platshållare för ämnet och sedan flytta en kopia av tråden till rätt ställe.
Min idé är att man har en utgångspunkt för nya idéer och sedan klickar sig vidare till "rätt" forum härifrån. Om jag inte minns fel kan utnyttja just en sådan funktion i vBulletin. Jag kan klämma 2xMartin på info.

Det var av en ren tillfällighet att jag upptäckte "miljövänliga" trådar lite här och var och tänkte att ämnet borde samlas någonstans men inte påverka den nuvarande strukturen.
 
OK. En automatisk sådan funktion är nästan en förutsättning för att det ska fungera.
 
Nu Johan, har jag lagt upp ett nytt delforum "Miljö&hälsa", enligt önskemål. Jag känner inte till om någon automatisk funktion för att kopiera trådar till olika forum, men ändrade mig ändå. Miljö är så viktigt att vi ska ha ett delforum för det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.