Så var min anläggning klar att besiktas innan jag eldar första brasan.
Har en Baxi Solo Innova 30 med två 1300liters BoRö acktankar och en sån där shaktfri skorsten...Scheidel Isokern.
Sotaren skulle ha kommit idag men han dribblade visst bort mig... så det blir besiktning imorrn istället.
Man får hoppas att min brandsäkring av det före detta garaget faller sotaren i smaken. En annan sotare var hit i somras och berättade lite om hur han tyckte att jag skulle bygga så de anvisningarna har följts till punkt och pricka.

Wish me luck!;)
 
Lycka till!

Jag har en liten fråga också, vad fick du betala per meter för skorstenen? Och måste man putsa den eller nått
sånt utanpå om den står utomhus?
 
Jag har ingen specad räkning på hur mycket varje del kostade... fick ett totalpris inklusive "ALLT".
Har fått delfakturor och det verkar som att avtalat pris kommer att hålla på kronan. :)
Sotaren godkände anläggning och pannrum... men tankarna är inte isolerade ännu så det är såändainihelvete varmt i pannrummet nu... mycket värme till spillo men jag håller på att montera vårt nya kök nu så det får vänta.:cool:



dennis_f skrev:
Lycka till!

Jag har en liten fråga också, vad fick du betala per meter för skorstenen? Och måste man putsa den eller nått
sånt utanpå om den står utomhus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.