Jag har en Kärcher 2604 grovdammsugare som jag vill koppla ihop med Festool handöverfräs och sänksåg. Nån som vet vad jag behöver?
Jag har kollat hos K-rauta, swedol och andra, men ingen verkar ha nåt hemma.
 
Jag har samma problem. Festool har ju olika dimension på utsuget på de olika verktygen. Jag tänkte lösa det temporärt med cykelslang e dy.

Mats
 
matshermansson skrev:
Jag har samma problem. Festool har ju olika dimension på utsuget på de olika verktygen. Jag tänkte lösa det temporärt med cykelslang e dy.

Mats
När jag var inne hos Småmaskinsservice i Göteborg och ställde just frågan om det fanns en adapter för att köra Kärcher + Festool (jag har samma situation) var svaret att det finns ingen adapter.

Jag hade också tänkt att använda cykelslang, som tipsats om i en tidigare tråd.
 
Jag ringde Kärcher och frågade. Fick att veta, att det finns en adapter, men han visste inte om den passade perfekt med Festool. Beställde den hos Swedol för 40: - art. nr. 9.048-061.0 Återkommer med besked om den passar(kommer i nästa vecka).

Den skulle passa de flesta verktyg, men vi får se.

mvh
 
Jag har en adapter kärcher VS Festool. Fungerar finfint. Var jag fick tag iden?! Fick en komplett kärcherdammsugare med festoolslang och adapter av en hantverkare som tyckte att den sög för dåligt. Mig räcker den gott och väl till.
/Henrik
 
Hade tänkt att fråga samma sak, har också en Kärcher och en TS55.

Henrik: Så du har en festoolslang på din Kärcher och adaptern sitter mellan dammsugaren och slangen?

Kanske kan du posta en bild på underverket?

Är det någon som vet hur man kan lösa autostart? Tyvärr har inte min Kärcher (har någon?) något sådant och min budget tillåter inte nyköp av dammsugare för den sakens skull.

Iofs tycker jag att Kärchern är junk men någon nytta gör den väl.
 
Men är det samma form på olika utblås på Festool verktygen? På min OF1010 är utblåset ovalt, och en adapter (som jag har till Kärcher, men bara innebärandes att man kan gå från stor rund storlek till mindre rund storlek) kommer inte att hjälpa i det fallet.
 
kan posta en bild, men har inte dammsugaren här. Den är i min snickarverkstad som inte finns hemma. Det sitter en adapter av något slag i maskinen.
 
Nu har jag fått munstycket och det passar utmärkt. Fick skära av lite i längden, men nu passar det både min sänksåg och handöverfräs. Den är rund, men kan träs på handöverfräsen utan problem och sitter bra. Den är gjort av gummi.

Kostar som sagt 34 + moms. Det finns inte i Kärchers katalog, men art. nr. är 9.048-061.0

Kan återkomma med en bild på vidundret.
 
Uffe_Ulrika skrev:
Hade tänkt att fråga samma sak, har också en Kärcher och en TS55.

Henrik: Så du har en festoolslang på din Kärcher och adaptern sitter mellan dammsugaren och slangen?

Kanske kan du posta en bild på underverket?

Är det någon som vet hur man kan lösa autostart? Tyvärr har inte min Kärcher (har någon?) något sådant och min budget tillåter inte nyköp av dammsugare för den sakens skull.

Iofs tycker jag att Kärchern är junk men någon nytta gör den väl.
Autostart har jag löst med en kraftigt master/slave grenuttag. Dom flesta tål bara ca 500 W och dom går inte att använda. Men Kjell & Company har en billig modell som tål 3500W. Kostar 179:-
Den funkar kanon.
http://www.kjell.com/?item=39611&path=
 
Jag köpte ju Kärcher 2604. Denna drar 1800 watt och min TS55 drar 1200 watt. Dvs en bra bit över 10 ah. Detta har jag löst vid att koppla dammsugaren till ett uttag och sågen till ett annat(olika säkrings grupper). Sen har jag köpt en brytare med fjärrkontroll som jag startar dammsugaren med. Har monterat fjärrkontrollen på arbetsbordet. Kostade 99 på rusta för 3 pack.

Problemet är, att jag ibland saknar att kunna ställa ner sug effekten lite. Så jag tänkte kanske sno en sån man ställer in sugeffekten med, från en annan dammsugare, vad tror ni om detta?

Det stör lite att den sugar så pass mycket, när man bara slipar med en liten deltaslip.
 
Snorunge skrev:
Autostart har jag löst med en kraftigt master/slave grenuttag. Dom flesta tål bara ca 500 W och dom går inte att använda. Men Kjell & Company har en billig modell som tål 3500W. Kostar 179:-
Den funkar kanon.
[länk]
3500W med kabel: 3x1,5 mm2????
Med 1,5 mm2 kabel är det inte max 2400W?
 
Silverejp löser adaptern - i alla fall tillfälligt. Och finns det inga adaptrar att få tag på är det en snabb och enkel lösning.. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.