Hej! Inom vilket spann kan den totala kostnaden bli för att asfaltera en liten garageuppfart (ca 15kvm), om man anlitar en firma som gör hela jobbet (förarbete + asfaltering).

Allt gott,
 
Vi asfalterade om 2022 och använde NCC och betalde då 525kr/m2. Det inkludera bortfräsning av gammal asfalt nytt bärlager uppräkning av kantsten och utjämning mot brunn.
 
Oldelfato Oldelfato skrev:
Vi asfalterade om 2022 och använde NCC och betalde då 525kr/m2. Det inkludera bortfräsning av gammal asfalt nytt bärlager uppräkning av kantsten och utjämning mot brunn.
Hmm, jag fick nyss en offert på 30m2 garageuppfart från NCC på 30k. Skulle du vilja skicka din offert ifall du har kvar den så vore jag tacksam. Tyckte detta lät lite dyrt.
 
  • Gilla
Forza MoDo
  • Laddar…
Hej! Här är offerten, obs detta var 2022 så kan ju vara en annan prisbild nu Offertdokument från NCC med detaljer om asfalteringsarbete och läggning av markplattor med totalpris specificerat från 2022.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Priset på asfalt har väl rusat de senaste åren. Tycker jag hört att det pratas om en fördubbling jämfört med innan pandemin.
 
Oldelfato Oldelfato skrev:
Hej! Här är offerten, obs detta var 2022 så kan ju vara en annan prisbild nu[bild]
Tack så mycket. Helt sjukt vad det skiljer från min offert från NCC på 27m2.
Så här ser det ut för mig:
Offert för asfaltarbete med posterna etablering, borttagning av asfalt, grusjustering, asfaltering och provtagning med priser.
Jag ska bland annat betala 6000kr i etableringskostnader och 500 spänn för att dom har med sig en skottkärra???
Sen måste jag betala 3000 i provtagningsavgift eftersom jag inte kan bevisa att asfalten inte är nyare än från 1968
 
  • Wow
cpalm
  • Laddar…
Walle85
Så ifall du skulle ta bort det själv och köra till ÅVC, så kan du potentiellt spara ca 7 000 kr, eller måste man bevisa härkomst/ålder även på ÅVC?
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
N naikon skrev:
Tack så mycket. Helt sjukt vad det skiljer från min offert från NCC på 27m2.
Så här ser det ut för mig:
[bild]
Jag ska bland annat betala 6000kr i etableringskostnader och 500 spänn för att dom har med sig en skottkärra???
Sen måste jag betala 3000 i provtagningsavgift eftersom jag inte kan bevisa att asfalten inte är nyare än från 1968
Offerten jag fick var i samband med att de gjorde gatujobb åt kommunen så därmed slapp jag etableringskostnaden exempelvis, de körde lite kampanj då de ändå var i området men oavsett skiljer det ganska mkt…
 
  • Gilla
Ossian K Olsson
  • Laddar…
Min asfalt var också från 1968….
 
Walle85 Walle85 skrev:
Så ifall du skulle ta bort det själv och köra till ÅVC, så kan du potentiellt spara ca 7 000 kr, eller måste man bevisa härkomst/ålder även på ÅVC?
Om jag förstått det så får jag enligt företagen inte lämna asfalt på ÅVC. Men inget jag undersökt noggrannare. Visserligen står det att "asfaltskakor" är okej på ÅVC. https://goteborg.se/wps/portal/star...ingscentraler/det-har-kan-du-lamna-pa-avcerna
Kanske får ringa och höra med dom. Hur mycket väger ca 20kvm asfalt? Om det är något man kan ge sig på med släpvagn på bilen.

Fick offert från Skanska idag som låg på lika mycket som NCC. Där ska dom istället ha 12.000 för rivning av gammal asfalt
Offertdokument för rivning av befintlig asfalt och betong samt läggning av ny asfalt, med kostnadsuppställning.
 
  • Gilla
0jsan
  • Laddar…
N naikon skrev:
Om jag förstått det så får jag enligt företagen inte lämna asfalt på ÅVC. Men inget jag undersökt noggrannare. Visserligen står det att "asfaltskakor" är okej på ÅVC. [länk]
Kanske får ringa och höra med dom. Hur mycket väger ca 20kvm asfalt? Om det är något man kan ge sig på med släpvagn på bilen.

Fick offert från Skanska idag som låg på lika mycket som NCC. Där ska dom istället ha 12.000 för rivning av gammal asfalt
[bild]
20 kvm är drygt 2 ton (Beroende på hur tjock asfalten som ligger där är givetvis)
 
  • Gilla
naikon
  • Laddar…
M Mangan13 skrev:
20 kvm är drygt 2 ton (Beroende på hur tjock asfalten som ligger där är givetvis)
Haha okej, Nä det är ju inget jag slänger på Åvc. Veidekke var här nu och han bekräftade att det är inget man slänger själv.
 
N naikon skrev:
Om jag förstått det så får jag enligt företagen inte lämna asfalt på ÅVC. Men inget jag undersökt noggrannare. Visserligen står det att "asfaltskakor" är okej på ÅVC. [länk]
Kanske får ringa och höra med dom. Hur mycket väger ca 20kvm asfalt? Om det är något man kan ge sig på med släpvagn på bilen.

Fick offert från Skanska idag som låg på lika mycket som NCC. Där ska dom istället ha 12.000 för rivning av gammal asfalt
[bild]
1m² väger cirka 25kg per cm tjocklek.
 
P Prodigys skrev:
1m² väger cirka 25kg per cm tjocklek.
Har för längesen lagt ner planerna på att själv slänga asfalten 😁
 
  • Gilla
Sernando
  • Laddar…
Jag stjäl tråden lite och ställer frågan:
Har en liten bit av uppfarten, ca 3-5 kvm (måste måtta ordentligt vid tillfälle) som jag skulle vilja ha asfalterat.

Allt är preppat och klart, passar osv. Behöver dock skrapas ur de centimetrarna som det ska asfalteras.

Vem vänder man sig till och vad kan det tänkas kosta att asfaltera denna lilla bit ?


/Jocce
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.