Vi har varit på jakt efter ett ask-golv och har nu hittat ett Skandor Tarkett på Hornbach som är mattlackerat och som vi tycker är snyggt.

299 kr/m2

Någon som har erfarenhet av Skandors golv? Verkar vara Hornbachs "egna" golv. Hittar inga tester eller omdömen.
 
N Nucky skrev:
Lyfter denna tråd. Kikar på denna - Länk: [länk]

Priset är överkomligt och jag undrar om någon med lite expertis och erfarenhet vet ifall det finns liknande färg/material till samma eller lägre pris?
Jag har liknande fundering - saknar omdömen om produkten. Vi bygger nytt och behöver ca110m2 enstavig ekparkett till ett stort rum, och har gått igenom marknaden under en längre tid för att hitta den färgskala i eken som vi eftersöker (ljusare men ej för vit/gul) till rimligt pris. Vi lutar år Skandors enstavig Crystal Oak - och jag köpte hem ett paket för att prova (kan ej returneras). Jag är nöjd med den kvalitet och färgspridning/kvistar som bitarna i paktet har ( har man högre krav på kvistfrihet och färgvariation måste man upp över 1000-lappen). Ganska lätt att lägga - så detta blir nog vårt val. Bättre kvalitet för det priset blir nog svårt att hitta. Kan återkomma när det är lagt senare (jan/feb).
 
Jag har goda erfarenheter av kärsh Kalmar ask både mattlack och lackat.

Det mattlackade är otroligt fint.

De är 15mm
 
Hur gick det? Blev det ett skandor golv? Jag valde ett av deras golv och sitter nu med lite funderingar.
 
Hej, jag har beställt golvet under december men inte fått leveransen ännu, så jag vet inte mer än så. Jul och C19 har väl fördröjt det några veckor. Återkommer.
 
T thorbear skrev:
Någon uppdatering? Funderar själv på 80 kvm av 1-stav mattlackad ekparkett. [länk]
La det på en hel ovanvåning i somras, funkar bra hittills, en del bitar att sortera bort men annars inget att anmärka på. Prisvärt om man jämför med hur mycket snyggare än 3-stav det är.
 
  • Gilla
thorbear
  • Laddar…
Hej igen. Har nu lagt ca 100m2 med detta golv och är helnöjd. Någon enstaka bräda fick vi sortera bort men i stort mycket prisvärt. Anstränger man sig mera med sortering kan få det riktigt bra. Rekommenderas!
 
  • Gilla
thorbear
  • Laddar…
Lade du Skandors matlackade 1-staviga ekparkett? Jag funderar på att göra det men saknar recensioner på produkten. Vill du ge en recension? :)

M michaelinsweden skrev:
Jag har liknande fundering - saknar omdömen om produkten. Vi bygger nytt och behöver ca110m2 enstavig ekparkett till ett stort rum, och har gått igenom marknaden under en längre tid för att hitta den färgskala i eken som vi eftersöker (ljusare men ej för vit/gul) till rimligt pris. Vi lutar år Skandors enstavig Crystal Oak - och jag köpte hem ett paket för att prova (kan ej returneras). Jag är nöjd med den kvalitet och färgspridning/kvistar som bitarna i paktet har ( har man högre krav på kvistfrihet och färgvariation måste man upp över 1000-lappen). Ganska lätt att lägga - så detta blir nog vårt val. Bättre kvalitet för det priset blir nog svårt att hitta. Kan återkomma när det är lagt senare (jan/feb).
 
Vi har nu haft ekparketten (enstav) ett år. Vi gillar färgvariationerna i bitarna som samt färgtoner, som går bra ihop med vårt kök stenen, samt väggfärg (Fajans). Kommer köra samma golv i attefallaren.
 
  • Ekparkettgolv med enstavsdesign i ett ljust och modernt kök, med stenklädd spis och sjöutsikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Man får missvisande intryck av gulnad ekgolv på bilden. Men det är vitlaserad och har hållt färgen bra.
 
Hej
Funderar också på att lägga Skandors 1-stavs ekgolv.
Det jag funderar på vilket manualen inte beskriver är i fall man kan "baklägga" golvet eller ej.
Dvs att man kan lägga det åt alla riktningar, manualen säger bara vänster till höger uppifrån och ner.
Fungerar ju bra om det är ett kvadratiskt rum utan angränsade utrymmen till vänster t.ex.
 
Hej, tror inte det är problem, jag la samma golv nu i attefallaren i två rum åt olika håll utan problem. Fortfarande nöjd.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.