Fotografen Fotografen skrev:
Ja det där har man sett ett par par gånger, varför i nordanskog gång man mot med panel när man vet att det inte kommer fungera...? Man slutar aldrig att förvånas...
Har hänt förut ja... Man löser det ju men det blir onödigt dyrt för kunden pga längre arbetstid.
 
Ett tillräckligt stort uttag löser ju problemet. Ett trevägs eller ett fyrvägs. Bara att mäta och leta.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
...elller att snickarj-eln får göra om och göra rätt.
 
Fotografen Fotografen skrev:
...elller att snickarj-eln får göra om och göra rätt.
Hur gör man rätt här? Alltså vad borde ha gjorts när man sätter ny panel på befintlig vägg?
Obs, frågar för att lära mig hur man skulle gjort.
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Ta bort uttaget helt, sedan hålsåg och någon sökare för ett runt hål på rätt ställe, sedan förhöjningsring och ev (troligen) längre skruv för uttaget.
 
  • Gilla
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Ta bort uttaget helt, sedan hålsåg och någon sökare för ett runt hål på rätt ställe, sedan förhöjningsring och ev (troligen) längre skruv för uttaget.
Tack! Perfekt, då vet jag om jag själv skulle behöva fixa nått sånt!
 
Müssli Müssli skrev:
Kanske inte platsar i värsta elkopplingen men jag visar dagens fynd ändå. Snickaren ringde och sa att jag kunde komma och sätta nya uttag nu när han var klar med panelen. 👍
Inga problem, bara skarva på stiften till kontakten som ska i så dom räcker fram, det räcker med dom två runda, jorden är onödig...😉
OBS, om någon missar så är jag ironisk.
 
  • Haha
  • Gilla
claesborjesson och 2 till
  • Laddar…
Gimp Gimp skrev:
Inga problem, bara skarva på stiften till kontakten som ska i så dom räcker fram, det räcker med dom två runda, jorden är onödig...😉
OBS, om någon missar så är jag ironisk.
Var nu inte elak. Panelen täcker ju faktiskt inte plattan helt så det är bara att flytta ut uttaget genom distanser på baksidan och så köpa de där extra långa skruvarna som finns. Om inte locket täcker riktigt kan man fylla med silikon eller så är man proffsig och sätter ett sådant sär supersize uttag som man brukar se vid golvet i kommersiella lokaler så blir det jättesnyggt! (Host, host).
 
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
pacman42 pacman42 skrev:
Ett tillräckligt stort uttag löser ju problemet. Ett trevägs eller ett fyrvägs. Bara att mäta och leta.
Visst går det att lösa men ser ju för j-igt ut med ett utanpåliggande 4-vägs jämfört med om snickaren gjort rätt från början.
 
Müssli Müssli skrev:
Visst går det att lösa men ser ju för j-igt ut med ett utanpåliggande 4-vägs jämfört med om snickaren gjort rätt från början.
Finns infällda också.
 
pacman42 pacman42 skrev:
Finns infällda också.
Det finns väl inga infällda 4-vägs? Hur skulle det gå till?
 
Müssli Müssli skrev:
Det finns väl inga infällda 4-vägs? Hur skulle det gå till?
Två jordade, två Euro. Det finns också tre-vägs infällda som är runda.
 
Vit dubbel eluttag för väggmontering med skyddskontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Henrik.S och 9 till
  • Laddar…
Det finns uppenbarligen fler varianter av infällda uttag än man kunde tro!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.