MrJay
Jag förstår verkligen inte hypen runt detta objekt, har säkert stött på 5 artiklar hittills på olika sajter om det.. 16M för en skolbyggnad med bunker är inte så värst mycket pengar även om jag inte hade investerat i det själv.
 
MrJay MrJay skrev:
Jag förstår verkligen inte hypen runt detta objekt, har säkert stött på 5 artiklar hittills på olika sajter om det.. 16M för en skolbyggnad med bunker är inte så värst mycket pengar även om jag inte hade investerat i det själv.
Håller med.
Bor själv i samma kommun, känns som att en summa kring 7-8m vore mer rimligt.
Det är utan tvekan ett fint hus men endast en tomt till fastigheten och läget är inte jättebra heller men hoppas de får det sålt.
 
MrJay MrJay skrev:
Jag förstår verkligen inte hypen runt detta objekt, har säkert stött på 5 artiklar hittills på olika sajter om det.. 16M för en skolbyggnad med bunker är inte så värst mycket pengar även om jag inte hade investerat i det själv.
Ja helt absurt objekt.

https://www.hemnet.se/bostad/villa-8rum-hovdinge-ljungby-kommun-bunker-och-hovdinge-skola-1-21282950

Jag vill inte ens tänka på vad uppvärmning av bunkern kostar eller vad det skulle kosta att sanera och plombera den. Driftkostaderna är 0 kr i mäklarannonsen.

Och prepper-vinkeln är ganska fånig. Varför skulle man vilja gömma sig i en gammal ledningscentral som antingen rekvireras eller är ett uppenbart mål ...
 
TRJBerg
Tittat på planritningarna. Konstiga rum och mycket dödutrymme. (Avser ej bunkern, den är som den är.)
 
Hög prislapp, men ganska häftigt objekt: Även skolhuset hade ju en hel der karaktär, och bunkern i sig är ju som sagt speciell.

Tror inte att en nedlagd sambandscentral för en kommun skulle vara ngt speciellt utsatt mål som någon ovan var orolig för, så preppervineklsn är nog legitim...Men samtidigt ligger detta ju längsmed E4an - så ur den synvinkelns skulle man kanske vill ha något mer "borta i skogen" som prepper ?
 
har inte den här vart till salu i flera år ?
 
M maria01 skrev:
har inte den här vart till salu i flera år ?
Nej
 
P Pappa1986 skrev:
Nej
mins att jag har sätt den tidigare till salu är det din kåk?
 
M maria01 skrev:
mins att jag har sätt den tidigare till salu är det din kåk?
Nej det är inte min kåk men jag bor i samma kommun.
 
P Pappa1986 skrev:
Nej det är inte min kåk men jag bor i samma kommun.
är du inte sugen på att köpa då
 
M maria01 skrev:
är du inte sugen på att köpa då
Nej nej. Blir något för dyr månadspeng för en kommunanställd 🤣
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
C
MrJay MrJay skrev:
Jag förstår verkligen inte hypen runt detta objekt, har säkert stött på 5 artiklar hittills på olika sajter om det.. 16M för en skolbyggnad med bunker är inte så värst mycket pengar även om jag inte hade investerat i det själv.
Nåja, som vanligt beror det väl ändå lite på läget? Ljungby är ju inte någon världsmetropol direkt.
Aktuellt prisrekord i kommunen enligt 1165 slutpriser sedan 2013 på Hemnet är 9,2 Mkr. Och då ingår där ett antal ståndsmässiga kåkar på > 300 kvm i och utanför "stan".

Sen verkar just bergrum särskilt locka landets bostadsredaktioner av någon anledning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.