En ca 8 meter lång stock har under vintern spolats upp på vår strand. Den är karvad på två ställen i tjocka ändan och på ett ställe i smala ändan. Har suttit ihop med något annat där en är karvad. Jag tänkte rest av timmerhus men det är mycket kvist kvar på stocken. Någon som känner igen typen av arbete?
Som storleksreferens så är det en mellanstor hund som sitter vid tjocka ändan. Stor stock på sandig strand nära vatten, med stenar och träd i bakgrunden, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En hund på en strand med stockar, stenar, sand och lugnt vatten. Soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädstam på sandig strand med stenar och torrt gräs, klarblå himmel, dagtid, soligt, naturligt ljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag skulle tro att den kommer från en stenkista.
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Tror på en del av konstruktionen till Treasure vault (Oak Island).
 
  • Haha
Hammarskallen
  • Laddar…
Var ifrån ? Men är säkert en del i ett stockhus , infäst och låst med dymlingar.
 
  • Gilla
Rejäl
  • Laddar…
Nej, det är det inte. Hus är bearbetade på över och undersida för att stockarna ska ligga tätt. Dessutom är de bearbetade på sidorna i änden, men inte på mitten. Så ser inte timmer från hus ut. Jag är tämligen säker på att den kommer från en stenkista.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Som skärgårdsbo håller jag om att den kommer från en stenkista (bryggkista, brokista, kärt barn har många namn). Jämför med stockarna i den här filmen:
 
Skärkarl Skärkarl skrev:
Som skärgårdsbo håller jag om att den kommer från en stenkista (bryggkista, brokista, kärt barn har många namn). Jämför med stockarna i den här filmen: [media]
Känns ju rimligt med nämndöfjärden strax utanför 🙂
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.