S sjoelund skrev:
Och skaffa stekpannor som tål maskindisk så man fyller maskinen ännu snabbare
Jag kör handdisk, därav lite disk 😊
 
Mats-S
M Mollie skrev:
Jag kör handdisk, därav lite disk 😊
Tro det eller ej, men det är faktiskt mer ekonomiskt att diska så mycket som möjligt i maskinen om du kör eco-programmet. Det drar oehört lite varmvatten, men tar typ 2½ timme att köra, så man får ha lite reserver i lådorna så att man inte får brist på porslin mm.

Och tipset med att ha stekpannor som tål maskindisk är bra, dessutom mera miljövänligt att köra dom i maskinen eftersom det blir mindre oupplöst fett i avloppet då :)
 
  • Haha
  • Gilla
Anonymiserad 137805 och 1 till
  • Laddar…
A
M Mollie skrev:
Nej den är inte ny, flera år gammal.
Ja jo hur Långt är ett snöre...
Nyare än 5 tänkte jag
 
A
Mats-S Mats-S skrev:
Tro det eller ej, men det är faktiskt mer ekonomiskt att diska så mycket som möjligt i maskinen om du kör eco-programmet. Det drar oehört lite varmvatten, men tar typ 2½ timme att köra, så man får ha lite reserver i lådorna så att man inte får brist på porslin mm.

Och tipset med att ha stekpannor som tål maskindisk är bra, dessutom mera miljövänligt att köra dom i maskinen eftersom det blir mindre oupplöst fett i avloppet då :)
Ofta är autoprogrammet snålare och definitivt kortprogrammet
Eco tar mellan 4h30minuter till 5.45 i dagens maskiner
Kör du eco så stelnar fettet i såväl maskin som avloppet.
Maskinen "diskar" i en liter gråbrun sörja.
 
Mats-S
electroluxaren skrev:
Ofta är autoprogrammet snålare och definitivt kortprogrammet
Eco tar mellan 4h30minuter till 5.45 i dagens maskiner
Kör du eco så stelnar fettet i såväl maskin som avloppet.
Maskinen "diskar" i en liter gråbrun sörja.
OK, men vi har en Electrolux typ 5-10 år, ecoprogrammet är på 2:40 och diskar helt perfekt en riktigt fullpackad maskin, det diskar faktiskt klart renare än auto och korta programmet. Garanterat inget fett som fastnar med vårat ecoprogram 🍽️
 
electroluxaren skrev:
Ja jo hur Långt är ett snöre...
Nyare än 5 tänkte jag
Äldre än 5.
 
A
M Mollie skrev:
Äldre än 5.
då är det en indeskit.
finns inget att göra om de inte tagit fram nya fjädrar men det är ändå inte lönt att byta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.