Jag har ett gammalt badrum som jag inte har råd att renovera men skulle gärna vilja göra nått åt det mörka och måla väggen..
Vad passar till dessa oranga toner på toaletten och handfatet?
Retro badrum i bruna toner med blommigt tapetmönster, beige handfat och toalettstol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
Vitt och ljusgrått fungerar ju om man inte vill ha den dåtida populära färgmatchningen med brunt. Annars är det svårt att kombinera med andra färger utan att det ser väldigt skrikigt ut.
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
Jag hade målat väggarna i en lugn grön ton.
Men det som kommer göra störst skillnad är att se över belysningen. Det är en ”svår färgtemperatur” för att få det att se lyxigt och hemtrevligt ut, byta till en smart glödlampa så att det går att styra både ljusstyrka och temperatur på ljuset. Full RGB behövs inte.

Jag hade kört en färg i den här stilen (och bytt sopkorg)
En lugn grön ton målad på vägg som illustration till diskussion om inredning och belysning.
 
Ja den är ful… barnen tycker om den i det där eländet spelar den mindre roll :) tack..
 
just nu är det bara brunt, beige och orange. Lägger du till grönt så blir det mycket svårare att välja färg på golvmatta och handdukar, tycker jag.
 
J Jeanettean skrev:
Ja den är ful… barnen tycker om den i det där eländet spelar den mindre roll :) tack..
Nä det var mest den vita botten jag tänkte på, vii gör ju alla det mesta för våra barn.
Jag gillar ditt badrum / toa och hade gärna haft det (med annan väggfärg) istället för vårt tråkiga vita kaklade standarbadrum.
 
  • Gilla
Jeanettean
  • Laddar…
Nu får du ha tålamod att jag går igång helt på din badrumsinredning. Har suttit hela helgen i soffan med febriga barn och inte kunnat vara så kreativ som jag velat så ditt badrum får ta hela min kreativa smäll 😂

Ett pussel med bilder av olika badrum och handdukar, ofullständigt, med några bitar borttagna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.