Hej,

Har ett tv uttag vars sladd har en fast installation utanpåliggande från hallen fram till vardagsrummet. Sladden verkar vara skarvad i hallen. Är det ok att koppla ur sladden ur skarven och sedan ta bort sladden och själva uttaget?
 
  • Eluttag som är delvis monterat utanför en vägg med synliga kablar och slarvig kabeldragning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit eluttag på vägg ovanför golvlist, med synlig kabel och ojämn kabeldragning täckt av vit tätningsmassa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J
Det beror på om du bor i lägenhet, och ifall ni fortfarande har aktiv kabeltv eller bredband via coax. Allt sitter i en lång slinga då. Då kan grannarna påverkas när man klipper kabeln. Annars är det ingen fara.
 
  • Gilla
LovisaJansson och 1 till
  • Laddar…
Bor du i hus eller lägenhet?
Om det är i en lägenhet och installationen används finns det en risk att uttaget behövs för att grannarna ska ha signal i kabel-tvn.
 
  • Gilla
LovisaJansson och 1 till
  • Laddar…
Jag bor i lägenhet och har bredband via fiber. Såhär stod det i info när jag flyttade in. Men kanske får kolla med brf:en ändå? Skärmbild av ett informationsdokument om kabel-TV från en bostadsförening.
 
Kolla med brf, men troligtvis är det där ett gammalt kabel-tv-nät som inte används och då borde det gå bra att knipsa allt. Har du ett annat fiber-uttag någon annanstans?
 
  • Gilla
Kustvägen och 3 till
  • Laddar…
F fredrik.johansson skrev:
Kolla med brf, men troligtvis är det där ett gammalt kabel-tv-nät som inte används och då borde det gå bra att knipsa allt. Har du ett annat fiber-uttag någon annanstans?
Ja jag har fiber som går till min router i hallen.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.