För ett par år sedan hade jag detta uppe till diskussion med TH. Huset från 20-talet hade nya stammar - dock inte den sista biten i bottenplattan och ut till gatan. Jag fick besked om att när dessa bytts skulle huset räknas upp med lägre premie iom att elen också bytts.
 
I dom fallen går försäkringsbolagen bankrutt så du får inga pengar, eller "force major"
"spara i egen inkorg" - då gäller det att man har valt att spara mailen på mailservern, annars så spelar det ju ingen roll, datorn brinner snabbt och lätt.

.Henrik
 
Jag har också funderat på dedär med att säga till försäkringbolaget efter renovering.

Jag har ett stort hus på tomten som jag bor i och sen ett mindre hus på samma tomt.

Det är det mindre huset ja funderar på
De är byggt på sent 80tal och är på 76kvm
där fanns förut bara toalett och handfat men inte dusch.

och när jag tog försäkring på Huset/fastigheten så gick vi runt och kollade och sen kom vi överens om till vilket värde dom olika bygnaderna skulle värderas till.

Tror det lilla huset försäkrades "Belopp" för 250 000
Dvs att det är pengarna jag får om det tex skulle brinna ner.

Fanns även "fullvärde" då byggs huset upp efter gamla ritningar och försäkringbolaget betalar.
då får ja dock ej ändra något på ritningen.

Men nu har jag tagit bort en vägg och gjort badrumet större, satt in dusch och köpt allt nytt och modernt och anlitat matt och golvläggare så badrummet är stort och fint!

Ska även renovera upp köket till modernt och påkostat så då har ju värdet stigit för mej tycker ja
eftersom jag lagt ut en bra slant om man nu räknar ihop nya vitvaror,badrum,alla golv, mm mm ....
inget lämnas orört, allt renoveras.

Känns ju då tråkigt om det tex skulle brinna och jag har lagt ner massor på det och får bara ut det gamla värdet.

Mycket text men ja hoppas ni förstår min fundering... =) ?

Tacksam för svar!
 
Mb_Star:Varför inte bara ringa ditt bolag och höra. Sålänge man är "betalande" brukar alla bolag vara väldigt medgörliga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.