Vi har en ny garderob (nisch) i hallen och en under trappan som vi skulle vilja ha vikdörrar framför, alltså vikdörrar som går golv till tak, och helst utan skena på golvet.

Jag hittade desa som skulle vara perfekta, men de kunde inte tillverka enligt våra mått: https://arcocrown.se/produkter/vikdorrar/

Vit garderob delvis öppen visar läderjacka, väska, skor, hyllor mot neutral bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi vill ha 4 dörrblad med en öppning på 100 cm och 140 cm. Alltså ganska smala dörrblad.
 
Har inte heller hittat nått. Tänkt även jag ha vikdörrar till ett skåp i gillestugan.
Och eftersom jag inte hittat nått tänkte jag tillverka de själv.
Men det är klart kan man hitta fördiga dörrar (2 blad och en öpping på 140 cm) så vore det ju trevligt.

Hittar ni nått skriv här. Det kanske skulle passa mig med
 
M MrDizzy skrev:
Har inte heller hittat nått. Tänkt även jag ha vikdörrar till ett skåp i gillestugan.
Och eftersom jag inte hittat nått tänkte jag tillverka de själv.
Men det är klart kan man hitta fördiga dörrar (2 blad och en öpping på 140 cm) så vore det ju trevligt.

Hittar ni nått skriv här. Det kanske skulle passa mig med
2 blad och 140 bredd borde arco crown fixa som jag länkade till. De hade smalaste blad på 40 cm.
 
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
M mgranbom skrev:
Hornbach har vikdörrar som går att kapa.

[länk]

/M
Tack, men de ser lite för "billiga" ut...
 
L Lillekitte skrev:
Vad med dessa?

[länk]

Vi har måttbeställda skjutdörrar från dem, väldigt nöjda med både kvalitet, valmöjligheter mht design/material och montering/leverans/service.
Tack för tipset!

Jag kikade på dem redan, men de verkar alltid ha en aluminiumprofil som jag inte gillar, och inte kommer att passa där vi vill ha dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.