Du vill bygga in denna och flytta dörren?
Ska det isoleras?
Ska det dras el?
Hur tänker du med golvet?
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Du vill bygga in denna och flytta dörren?
Ska det isoleras?
Ska det dras el?
Hur tänker du med golvet
Ja precis där var jag lite otydlig. Jag vill bygga in den och flytta ut ytterdörr. Isolera ochså samt el, golvet vet jag inte vad som blir bäst att göra med.. tips?
 
Jonathan Berg Jonathan Berg skrev:
Ja precis där var jag lite otydlig. Jag vill bygga in den och flytta ut ytterdörr. Isolera ochså samt el, golvet vet jag inte vad som blir bäst att göra med.. tips?
Jag antar att man får isolera golvet också.
Kan ju behöva reglas om.
Men om du ska bygga in med isolerade väggar, flytta dörren, isolera golvet och lägga något innegolv typ klinker, dra el och kanske ha nåt element eller vad du nu har för uppvärmning, sätta nåt uttag och nån lampa så gissar jag att det kostar dig mellan 100-150 000 kr.
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag antar att man får isolera golvet också.
Kan ju behöva reglas om.
Men om du ska bygga in med isolerade väggar, flytta dörren, isolera golvet och lägga något innegolv typ klinker, dra el och kanske ha nåt element eller vad du nu har för uppvärmning, sätta nåt uttag och nån lampa så gissar jag att det kostar dig mellan 100-150 000 kr.
Ja men det låter i enlighet med vad jag tänkt. Men 100-150 är det med hjälp av firma du baserar den prisbild?
 
Jonathan Berg Jonathan Berg skrev:
Ja men det låter i enlighet med vad jag tänkt. Men 100-150 är det med hjälp av firma du baserar den prisbild?
Ja det är det jag menar. Förutsatt att inget behöver göras om vad gäller grunden. Jag vet inte vad den står på. Men måste man ordna med grunden är det utöver vad jag gissade......

Om du gör det själv blir det mycket billigare såklart. Finns inget dyrt material i det här projektet vad jag kan se......
 
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Ja det är det jag menar. Förutsatt att inget behöver göras om vad gäller grunden. Jag vet inte vad den står på. Men måste man ordna med grunden är det utöver vad jag gissade......

Om du gör det själv blir det mycket billigare såklart. Finns inget dyrt material i det här projektet vad jag kan se......
Tack! Den står på fyra plintar bör vara tillräckligt?

Ja jag är inne på att göra det själv, räknat lite snabbt bara men tänker att 40-50k bör bara rimligt med allt material?
 
Jonathan Berg Jonathan Berg skrev:
Tack! Den står på fyra plintar bör vara tillräckligt?

Ja jag är inne på att göra det själv, räknat lite snabbt bara men tänker att 40-50k bör bara rimligt med allt material?
Det kommer nog räcka men det är inte ett förstajobb detta. Krävs erfaren hemmasnickrare för att få det bra alternativt kommer det ta dig oerhört lång tid om du startar från noll.

Det är viktigt också att mötpunkten mellan nuvarande fasad och nya fasaden blir rätt. Har hört att det i sådana möten kan bli olika problem med fukt /kallbryggor och annat om man gör fel.

Men jag är ingen expert på detta. Har inte gjort nåt sånt här själv. 🥳
 
Jag tror snarare att det landar på 200-250k om du lejer ut det.

Du behöver ju fundera på golvet och hur du ansluter till befintlig platta. Du måste vara försiktig med att inte skapa köldbryggor som kan ge kondens.
Du kommer att behöva en riktig ritning med hållfasthetsberäkning för bygglovet, skulle jag tro.

Det är inte ett litet och lätt jobb om man inte vet vad man gör, även om ytan är liten.
 
Lite olika kompetenser och arbete, plus ritning och bygglov. Tror också på 200' plus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.