Tjena!
Jag har en undring. Mellan nedervåning och övervåning har jag ett plankgolv som ligger på större träreglar. Golvet/taket är inte tätt och det vill jag ändra på. Tanken är att jag skall lägga heltäckningsmatta på övervåningen, dels för att döda lite av stegljudet och för att vi vill ha det i vårt framtida sovrum.

Hur hade ni gjort? Någon form av golvunderlag med något skivmaterial ovan på det med mattan överst? Jag vet att ljudisolering endast uppnås av tjocka material, typ isolering, massa gips å grejjer men jag tycker om mitt "nakna" tak på undervåningen med de gamla reglarna och det synliga träet nereifrån. Vill ha heltäckningsmattan och i samma veva döda stegljuden.

Hilpf!
 
R Rejäl skrev:
Du kan lägga på stegljudsmatta typ Timbertech TT 5mm och sedan ett flytande 12mm spångolv som du sedan lägger din heltäckningsmatta på..

[länk]​


[länk]
Kan man lägga klickgolv på stegljudsmatta eller skall där i sådana fall också vara spångolv under klicken?
 
R
S Sven-Erik_R skrev:
Kan man lägga klickgolv på stegljudsmatta eller skall där i sådana fall också vara spångolv under klicken?
Jag vet inte vad det är för klickgolv du tänker lägga men tex. 9mm laminatgolv går bra att lägga direkt på stegljudsmattan..
 
  • Gilla
Sven-Erik_R
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.