Hej expertpanelen!

Är det någon här som vet om man kan få tag på brandmatta (30mm) i lösvikt i Malmö-Lund området, eller på väg upp till Blekinge? Skall isolera ett 125mm rör ett par decimeter, så det känns onödigt att köpa en hel rulle. (Har tyvärr inte sprungit på några ventilationsgubbar/tanter som jag kunnat tigga från.)

Tack på förhand!
 
Hur varmt blir det
 
Har jag inte stött på men lägg ut en fråga på köp/sälj här så finns det kanske någon medlem som har en slatt över?
 
J jonaserik skrev:
Hur varmt blir det
Ursäkta, skulle vara mer specifik. Det är imkanalen som skall genom yttertaket, så förhoppningsvis inte varmt alls, men det krävs brandklass EI15 om jag förstått det rätt, tex 30mm armerad stenullsmatta.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Har jag inte stött på men lägg ut en fråga på köp/sälj här så finns det kanske någon medlem som har en slatt över?
Tack, bra ide!
 
T Tornhuset skrev:
Ursäkta, skulle vara mer specifik. Det är imkanalen som skall genom yttertaket, så förhoppningsvis inte varmt alls, men det krävs brandklass EI15 om jag förstått det rätt, tex 30mm armerad stenullsmatta.
Behöver inte vara ventilationsfolk, går lika bra att fråga isoleringsfolk, det blir nästan alltid en bit över. kolla in på nätet, så hittar du dom.
 
J jonaserik skrev:
Behöver inte vara ventilationsfolk, går lika bra att fråga isoleringsfolk, det blir nästan alltid en bit över. kolla in på nätet, så hittar du dom.
Får kanske göra det. Stod och väntade ett tag utanför Bevego, men ingen dök upp...
 
Bevego är en grossist, du ska till en isoleringsfirma. sök på isoleringsföretag Lund så kommer det upp många. Sen bara ringa och fråga efter 30 mm nätmatta
 
J jonaserik skrev:
Bevego är en grossist, du ska till en isoleringsfirma. sök på isoleringsföretag Lund så kommer det upp många. Sen bara ringa och fråga efter 30 mm nätmatta
Precis, jag har bra kontakt med Bevego, så jag körde dit och frågade om de hade en spillbit. Då sa de att jag skulle vänta på parkeringen en stund, för alla ventilationstekniker har detta i bilen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.